Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningskavsår!!
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar numera klara mig från skavsår. Brukar dock använda Bodyglide mellan lår och på bröstvårtor under pass som varar mer än 2h för att vara på den säkra sidan 🙂

Vitt vaselin på långpass (+20 km) för mig också. En gnutta i ljumskarna, på tårna och i armvecken. Funkar alldeles utmärkt.

Sen är det väl som David säger: en gnutta fotvård emellanåt lite generellt sådär är väl bra, men det tror jag de flesta är gansk

Efter att jag köpt vaselinet på apoteket brukar jag kalla det mitt!!!

Home

Funkar på vandring mot infanterield, borde funka fint till löpning.

Edit: Vaselin är lättare att få tag på skulle jag tro, säkert billigare också.

Var kan man köpa det här "Bodyglide", här hemma i Sverige?

Minns inte var jag handlade men det var en friluftsbutik har jag för mig. Det kan vara värt att kolla din lokala handlare inom friluftsutrustning.

Annars kanske man får kolla med importören? http://www.roswi.se

Det låter som något som finns i mer suspekta butiker...

Ja nu kommer det något jättegammalt från Månkarbo igen..!?. Vet man med sig att man ska kuta ett längre pass på eftermiddagen alt kvällen etc så ställer man sig inte i duschen på morgonen med en massa fettlösande farfymerade duschgels å dyligt. Ingen dusc

> Det låter som något som finns i mer suspekta butiker...

Har liknande egenskaper och förmodligen samma ingredienser som en del av de preparat som jag tror du tänker på.

Har dock inte testat till nåt annat än idrott och friluftsliv, för dessa syndfria a

ja köpte mitt bodyglide på naturkompianiet