Quote from Guest on 17 August 2012, 18:25När jag har varit ute och sprungit får jag ont, skavsår/blåsor. Detta blir på högerfoten längst fram på tårna.(pektånn, mellantån, lilltån). Finns det någon mer som har/haft liknande besvär? Som har några tips på hur man slipper detta!
När jag har varit ute och sprungit får jag ont, skavsår/blåsor. Detta blir på högerfoten längst fram på tårna.(pektånn, mellantån, lilltån). Finns det någon mer som har/haft liknande besvär? Som har några tips på hur man slipper detta!
Quote from Camilla Höög on 17 August 2012, 18:35Det låter som att skorna är för små eller att dina fötter glider fram i skorna. Fötterna sväller också under ansträngning och av värme.
Skaffa större skor, skor som sitter bättre på fötterna eller fixa snörningen.
Det låter som att skorna är för små eller att dina fötter glider fram i skorna. Fötterna sväller också under ansträngning och av värme.
Skaffa större skor, skor som sitter bättre på fötterna eller fixa snörningen.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 18:49Det kan också bero på att tårna vill gräva sig ner i sulan. Min högra pektånagel blev alltid blå på längre pass, men sedan jag började spjältejpa den tån har jag inte haft det problemet mer.
Det kan också bero på att tårna vill gräva sig ner i sulan. Min högra pektånagel blev alltid blå på längre pass, men sedan jag började spjältejpa den tån har jag inte haft det problemet mer.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 19:11Jag har samma symptom som Kenneth. Huruvida fötterna sväller eller inte är också individuellt.
Jag har samma symptom som Kenneth. Huruvida fötterna sväller eller inte är också individuellt.
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 20:47Vad använder du för strumpor? Vanliga bomullsstrumpor blir väldigt blöta av svetten och till skillnad från "löparstrumpor" så transporterar de inte bort svetten. Vilket kan vara en orsak.
Alla människor har olika stora fötter.. (min vänstra är större oc
Vad använder du för strumpor? Vanliga bomullsstrumpor blir väldigt blöta av svetten och till skillnad från "löparstrumpor" så transporterar de inte bort svetten. Vilket kan vara en orsak.
Alla människor har olika stora fötter.. (min vänstra är större oc
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 20:56Även på strumpfronten funkar folk olika. Jag får blåsor av funktionsstrumpor och kör därför bomullsstrumpor istället. 🙂
Även på strumpfronten funkar folk olika. Jag får blåsor av funktionsstrumpor och kör därför bomullsstrumpor istället. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2012, 08:59Längst fram på tårna? Där får jag blåsor av nerförsbackar, när tårna slår i i framåt. Förutom strumpor borde du kanske experimentera med olika skosnörning, så att foten inte åker fram i skon.
http://www.fieggen.com/shoelace/lacingmethods.htm
Jag föredrar
Längst fram på tårna? Där får jag blåsor av nerförsbackar, när tårna slår i i framåt. Förutom strumpor borde du kanske experimentera med olika skosnörning, så att foten inte åker fram i skon.
http://www.fieggen.com/shoelace/lacingmethods.htm
Jag föredrar
Quote from Funbeat user on 18 August 2012, 13:15Jag har på längre lopp smörjt in tårna , även mellan. Lägre friktion helt enkelt. /paul
Jag har på längre lopp smörjt in tårna , även mellan. Lägre friktion helt enkelt. /paul
Quote from Funbeat user on 18 August 2012, 16:46Där ser man Elin. Visste jag inte..
Paul, det finns stor risk för svamp om man smörjer mellan tårna. Kanske inte om det är så sällan som någon gång om året men gör inte det till någon vana.
Där ser man Elin. Visste jag inte..
Paul, det finns stor risk för svamp om man smörjer mellan tårna. Kanske inte om det är så sällan som någon gång om året men gör inte det till någon vana.
Quote from Funbeat user on 18 August 2012, 16:57Jag får med blåsor längst fram på tårna vid längre distanser (över 10km). Har provat olika skor men känns som att ingenting hjälper. Kanske inte har rätt storlek eller rätt par skor. Några blånaglar har det med blivit. Men det är lite jobbigt att man ska
Jag får med blåsor längst fram på tårna vid längre distanser (över 10km). Har provat olika skor men känns som att ingenting hjälper. Kanske inte har rätt storlek eller rätt par skor. Några blånaglar har det med blivit. Men det är lite jobbigt att man ska