Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkavsår på tårna.
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är inte helt övertygad om det här med smörja tårna och svamp. Jag (trodde jag) hade svamp i många år, smorde svampsalva varje dag. Plus noggran med tvåla fötterna varje dusch och sånt. Men det gav sig inte, hade nästan panik om jag inte hade salva att

Alexander, pröva att spjältejpa de tår du får blånagel en gång. Det problem jag har är att jag tenderar att böja tån och trycka ner den i sulan, och det blir värre, inte bättre, av en större sko med mer utrymme i tåboxen.

En spjälning med ett par varv sp

Fredrik: Det kan vara värt att testa. Det är som du säger med tå-boxen som det är problem. Kan mycket väl vara att jag böjer ner tårna som problemen kommer. Springer mycket i skogen/stigar, där man får passa sig en hel del för stenar o rötter osv. Men ska

Mina fötter svullnar inte upp alls, så jag kan inte ge några råd om det eftersom jag inte har någon erfarenhet.

Tack för alla bra förslag på åtgärder som man kan prova. Ska nog börja med att prova tejpa tårna. Tror jag kan böja ner tårna i sulan när jag springer.

Var och köpte sport-tejp idag. Ska prova ikväll, se hur det känns att ha det runt mina "stora" blåsor på tårna. Tror säkert att det är värt att prova för många, kostar lite mindre än ett par skor eller funktions-strumpor.

Edit: Ska man eller ska man i

Punktera så försvinner (åtminstone delvis) smärtan!

Fick ett tips av en löpare i Saltoloukta i somras, om vätskande blåsor: trä en tråd igenom så kan vätska rinna ut med tråden som alltså ska sitta kvar och sticka ut på båda sidor av blåsan. Jag hade ingen tråd så jag kunde inte testa.

Jag punkterade dom 3 större med nål och tryckte ut vätskan. Tvättade fötterna med tvål och torkade ordentligt sen fotbad med varmt vatten och tvål i en halvtimme. Provade sedan på kvällen att jogga, lindade 1 varv sporttejp kors och tvärs över dom skadad

12