Quote from Guest on 5 September 2008, 08:54Jag är förtvivlad ska springa tjejlidingö 28/9.
Tränade intervaller 9,5km blandade löpning 4min och gång 1min för att kunna tänka på löpsteget. Det kändes kanon men efter det har det bara varit öken. Ont i halsen och svullna bihålor (blir aldrig snorig n
Jag är förtvivlad ska springa tjejlidingö 28/9.
Tränade intervaller 9,5km blandade löpning 4min och gång 1min för att kunna tänka på löpsteget. Det kändes kanon men efter det har det bara varit öken. Ont i halsen och svullna bihålor (blir aldrig snorig n
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 09:04Det låter som att du dragit på dig en benhinne inflammation...testa att kyla ned området ett par ggr/dag så skall du se att det förhoppningsvis går över. Att träna sig igenom detta är inget att rekommendera...tyvärr är vila det enda som kommer att kunna h
Det låter som att du dragit på dig en benhinne inflammation...testa att kyla ned området ett par ggr/dag så skall du se att det förhoppningsvis går över. Att träna sig igenom detta är inget att rekommendera...tyvärr är vila det enda som kommer att kunna h
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 09:37Är smärtan på insidan av benet eller på utsidan?
Smärtar det på insidan på hårda bendelen så är det nog benhinneinflamation. Vila tills du inte känner av det. Kyla och massera med linement hjälper mot smärtan, men jag vet inte om det hjälper att läka.
P
Är smärtan på insidan av benet eller på utsidan?
Smärtar det på insidan på hårda bendelen så är det nog benhinneinflamation. Vila tills du inte känner av det. Kyla och massera med linement hjälper mot smärtan, men jag vet inte om det hjälper att läka.
P
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 10:48Då vill jag kontra och säga: När du får benhinneinflammation beror det oftast på att du är otränad, du kanske gör något nytt moment eller ökar på längd/tempo. Det kan också kanske beror på nya skor.
Men, att vila bort det måste inte vara medicinen. Att fo
Då vill jag kontra och säga: När du får benhinneinflammation beror det oftast på att du är otränad, du kanske gör något nytt moment eller ökar på längd/tempo. Det kan också kanske beror på nya skor.
Men, att vila bort det måste inte vara medicinen. Att fo
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 11:05När det gäller benhinneinflammation finns det många åsikter och jag har naturligtvis mina, baserat på egna sura erfaranheter. Tidigare tyckte jag som Thomas, det är inte farligt, det gör bara ont. Det var innan jag visste hur benhinneinflammation kan vara
När det gäller benhinneinflammation finns det många åsikter och jag har naturligtvis mina, baserat på egna sura erfaranheter. Tidigare tyckte jag som Thomas, det är inte farligt, det gör bara ont. Det var innan jag visste hur benhinneinflammation kan vara
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 12:10Ett tips Eva!
Jag hade benhinneinflammationer under en 10 års period och det blev aldrig helt bra.....Sedan "klöv" en kirurg benhinnorna på båda benen och nu känner jag inget av dom....kanske beroende av att dom är delade? 🙂
Ps. Ser ganska roligt ut a
Ett tips Eva!
Jag hade benhinneinflammationer under en 10 års period och det blev aldrig helt bra.....Sedan "klöv" en kirurg benhinnorna på båda benen och nu känner jag inget av dom....kanske beroende av att dom är delade? 🙂
Ps. Ser ganska roligt ut a
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 12:11Så nu har du klövar.
Så nu har du klövar.
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 12:18Tack för er feedback. Jag testar spinning i em och håller tummarna att det inte blir värre. Smärtan är värst på utsidan på, insidan känns mest öm.
Simhallen är tyvärr under renovering och öppnar igen i oktober så det är tyvärr inget alternativ.
Antar att
Tack för er feedback. Jag testar spinning i em och håller tummarna att det inte blir värre. Smärtan är värst på utsidan på, insidan känns mest öm.
Simhallen är tyvärr under renovering och öppnar igen i oktober så det är tyvärr inget alternativ.
Antar att
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 15:13ja, jag håller med Eva, jag har samma erfarenhet utav det hela och jag skulle aldrig ens tänka tanken att träna mig igenoom det nu med de erfarenheter jag har.
Jenny, är det sista delen i tjejklassikern så tror jag nog att du kan vila dig smärtfri till l
ja, jag håller med Eva, jag har samma erfarenhet utav det hela och jag skulle aldrig ens tänka tanken att träna mig igenoom det nu med de erfarenheter jag har.
Jenny, är det sista delen i tjejklassikern så tror jag nog att du kan vila dig smärtfri till l
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 16:04Bra grepp uppför om inte annat:-)
Bra grepp uppför om inte annat:-)