Quote from Guest on 6 October 2009, 19:20Frågan har säkert varit uppe förr:
Hur många km/h vinner man på att gå över från en vanlig cykel till en racer?
Frågan har säkert varit uppe förr:
Hur många km/h vinner man på att gå över från en vanlig cykel till en racer?
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 19:30Här kanske finns lite matnyttigt?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=551739
Här kanske finns lite matnyttigt?
Quote from Rasmus Olsson on 6 October 2009, 19:36Hur långt är ett snöre?
Förlåt, men det är svårt att svara på. Beror på vad du menar med vanlig cykel och vad för slags räcer.
men när jag trampar på min heldämpade mtb med klistriga 2,5"-däck, går det inte fortare än 18 km/h innan växlarna tar slut. Ta
Hur långt är ett snöre?
Förlåt, men det är svårt att svara på. Beror på vad du menar med vanlig cykel och vad för slags räcer.
men när jag trampar på min heldämpade mtb med klistriga 2,5"-däck, går det inte fortare än 18 km/h innan växlarna tar slut. Ta
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 19:40Tack Tord! En hybrid är precis vad jag kör med idag! Fick många bra svar i den tråden du hänvisade till.
Jag har provcyklat en racer och det första som slog mig var den da väghållningen och kurvtagningen men det är ett annat ämne. Tyvärr hade jag inte m
Tack Tord! En hybrid är precis vad jag kör med idag! Fick många bra svar i den tråden du hänvisade till.
Jag har provcyklat en racer och det första som slog mig var den da väghållningen och kurvtagningen men det är ett annat ämne. Tyvärr hade jag inte m
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 20:13På en racer har du bockstyre, vilket är överlägstet på längre landsvägsturer.
Då du kan växla mellan areodynamisk /sittvänlig position så får du mer uthållighet på en vindpinad landsväg. Hybrider med rakt styre kan ju passa till jobbpendling i stan då man
På en racer har du bockstyre, vilket är överlägstet på längre landsvägsturer.
Då du kan växla mellan areodynamisk /sittvänlig position så får du mer uthållighet på en vindpinad landsväg. Hybrider med rakt styre kan ju passa till jobbpendling i stan då man
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 20:27En racer har bättre balans o vägegenskaper än en hybrid/flatbar.
En racer har bättre balans o vägegenskaper än en hybrid/flatbar.
Quote from j sollerman on 6 October 2009, 20:48en motorCYKEL måste ändå ha en bra chans på att vara snabbast..
en motorCYKEL måste ändå ha en bra chans på att vara snabbast..
Quote from Funbeat user on 7 October 2009, 09:32Jag har kört några vätternundor med MTB det tog X h
När jag bytte till racer gick det 1 h snabbare, när jag körde damcykel med korg tog det drygt en 1 h långsammare.Det är inte bara farten som skiljer utan även komforten, vilket gör att man kan köra sn
Jag har kört några vätternundor med MTB det tog X h
När jag bytte till racer gick det 1 h snabbare, när jag körde damcykel med korg tog det drygt en 1 h långsammare.
Det är inte bara farten som skiljer utan även komforten, vilket gör att man kan köra sn
Quote from Funbeat user on 7 October 2009, 09:51Det är såna här diskussioner som kan leda mig in i i fördärvet. Onekligen blir jag ju sugen på att inte bara ha cyklat genom livet på en traktor utan också fått njuta lite rapp racer.
Måste markera som ointressant.....
Det är såna här diskussioner som kan leda mig in i i fördärvet. Onekligen blir jag ju sugen på att inte bara ha cyklat genom livet på en traktor utan också fått njuta lite rapp racer.
Måste markera som ointressant.....
Quote from Funbeat user on 7 October 2009, 10:17Skulle vilja komplettera Nisses inlägg lite: Har du en styv ram o bra sittställning är avgör hjulen det mesta av farten. Däremot är en racer mycket bekvämare att cykla fort på
Skulle vilja komplettera Nisses inlägg lite: Har du en styv ram o bra sittställning är avgör hjulen det mesta av farten. Däremot är en racer mycket bekvämare att cykla fort på