Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelskithjul.......?
You need to log in to create posts and topics.

Det har väl knappast undgått någon att jag får min cykel (en scott) nu i maj......
Jag har förstått att det sparas in på vissa grejor, såsom hjul.
Hutchingsons något har jag läst att det är.

Ska jag byta ut dem (hela hjulet?) mds eller vänta?
Oavsett - b

Det är bra att ha ett par skithjul i reserrv. Kör på dom du tills vidare och så skaffar du ett par till när du väl bestämt dig för vad.

Vad jag har hört tillverkar hutchinson bra däck, men vad vet lilla jag?

Tillverkar Hutchinson verkligen hjul?

Nix inga hjul, men däremot massor däck och slangar av till alla typer av cyklar.

Har i många år kört med deras Pyhton på min MTB, lysande däck för vissa typer av underlag.

Gäller att ha rätt däck till rätt underlag annars så är det inte så roligt.

Maria, vad har du för mål? Analyserar man för mycket kan man visserligen dyrt köpa sekunder med annan utrustning. Men de flesta av oss får mer output per krona genom att arbeta med att trimma motorn...

Hur länge håller ett däck? Jag brukar slita ut mina på 5 000 kilometer. Är det normalt eller beror det mycket på pris och kvalitet?

äh, jag hade nog hjärnsläpp igår när jag skrev.......menade slang o däck.

Jo, nog behöver motorn trimmas, Sara, tog backen från Mölle upp mot kullens fyr idag - flåsade på som jag vet inte vad. Skrämde mig själv 😀

Ja Vittoria och Continental är bra däck av de fyra uppräknade.
Hur gör man om man hamnar utanför viktdiagrammet och samtidigt skall gå upp i däcksdimension?
Ju större luftkammare ger vanligtvis lägre rekommenderat maxtryck!

Då kan de med 90+kilo inte kö

Håkan C: Vad är det för skillnad mellan Michelin Pro2Race och Pro3Race, rullmotstånd, punkaskydd, vikt etc.