Quote from Berit Bengtson on 10 May 2008, 09:33David P skrev:
> Ja Vittoria och Continental är bra däck av de fyra uppräknade.
Nja, så enkelt går det inte att formulera sig.
Det skiljer en hel del mellan de olika däck jag räknade upp.
Vittoria Open Corsa Evo CX är snabba däck eftersom de har bra fäste
David P skrev:
> Ja Vittoria och Continental är bra däck av de fyra uppräknade.
Nja, så enkelt går det inte att formulera sig.
Det skiljer en hel del mellan de olika däck jag räknade upp.
Vittoria Open Corsa Evo CX är snabba däck eftersom de har bra fäste
Quote from j sollerman on 10 May 2008, 09:39Håkan byter du däck mellan gp-lopp och linje-lopp?
Håkan byter du däck mellan gp-lopp och linje-lopp?
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 09:40Schwalbes däck är snorhala enligt de som kört med dem så de finns inte med i IRL.
Tur man inte är tränad för VR eftersom jag kör med lite andra däck.
Schwalbes däck är snorhala enligt de som kört med dem så de finns inte med i IRL.
Tur man inte är tränad för VR eftersom jag kör med lite andra däck.
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 09:43Bandäck brukar vara bra på tempolopp och har ofta storluftkammare.
18 mm kom o gick för tio år sedan. Alldeles för stötiga.
20 o 23 mm är de som fungerar bäst på tempo. Gärna 110 grams tuber.
Bandäck brukar vara bra på tempolopp och har ofta storluftkammare.
18 mm kom o gick för tio år sedan. Alldeles för stötiga.
20 o 23 mm är de som fungerar bäst på tempo. Gärna 110 grams tuber.
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 16:56HåkanC: Var det han som fotade dig uppför någon backe där nere?
Håkan Kalsson som körde med Gusten, Johnsson och Scheler i Ymer var en annan gubbe.
Har du själv testat att köra med alla dessa produkter?
eller är det bara rykte i en tysk tidning.
HåkanC: Var det han som fotade dig uppför någon backe där nere?
Håkan Kalsson som körde med Gusten, Johnsson och Scheler i Ymer var en annan gubbe.
Har du själv testat att köra med alla dessa produkter?
eller är det bara rykte i en tysk tidning.
Quote from j sollerman on 10 May 2008, 17:29Och byter du däck till när du startar i gp?
Och byter du däck till när du startar i gp?
Quote from Funbeat user on 10 May 2008, 17:47Kör alltid på tubdäck av säkerhetsskäl och vägkänslan.
Då kavlar det inte av vid ev. punka.
Säkerheten först, så kan man nå mållinjen lättare.
Fodrar också att man startar givetvis!
Kör alltid på tubdäck av säkerhetsskäl och vägkänslan.
Då kavlar det inte av vid ev. punka.
Säkerheten först, så kan man nå mållinjen lättare.
Fodrar också att man startar givetvis!
Quote from ellen olsson on 11 May 2008, 19:20Min kompis har fått kassera ett Ultremo efter 5 dagars cykling. Det pallade tydligen inte med att han låste bakhjulet när vi körde ner från Prato Maslino...
Vi får se hur reklamationsärendet går.
Min kompis har fått kassera ett Ultremo efter 5 dagars cykling. Det pallade tydligen inte med att han låste bakhjulet när vi körde ner från Prato Maslino...
Vi får se hur reklamationsärendet går.
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 19:25Skicka dem till Tour och skyll på deras testlaboratorium.
Skicka dem till Tour och skyll på deras testlaboratorium.
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 13:00Försöka reklamera däck som är sönder bromsade?
Korkat!!
Har väl inget med däcken att göra, beror väl mera på "kärringbromsande"
(H)
Försöka reklamera däck som är sönder bromsade?
Korkat!!
Har väl inget med däcken att göra, beror väl mera på "kärringbromsande"
(H)