Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSko liknande min nuvarande?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett par New Balance Minimus Zero V2. Är verkligen supernöjd med skon. Den sitter perfekt på min fot. Använder den som asfaltsko upp till 21 km.
Men på mindre än 20 mil har skon, på båda fötterna, börjat släppa i limning mellan sula och "tyg".
Rekl

Merrell Bare Access 4 kanske kan va nåt? Jag har inte den själv, men har varit lite sugen. På pappret verkar de ganska lika iaf.

Kanske lite för tjock för dig, men Merrell switch master är en underbar sko som lämpar sig både för asfalt och trail, men inte rå terräng.

Aldrig hört talas om eller hittar nån butik som säljer Switch Master. Däremot har jag ett par Mix Master Move och de är kanon. 4mm drop så lite mer än NB minimus zero och Bare Access som båda har noll

Ja, ursäkta mig, jag är usel på namn och mitt minne är kort. Mix Master ska det naturligtvis vara.

Tack för tipsen. Mix Master ser lite grövre ut än vad jag tänker mig att jag vill ha. Minimus:n sitter som en sockeplast på min fot. Har andra skor som jag kör med i skogen så det är främst asfalt som jag är ute efter.
Jag ska prova Merrell Bare och känna

Z, de jag köpte var just Merell Bare Access fast 3an istället för 4an. Dom är sköna, men något tjock sula för min smak. Men du kan få känna å klämma på dom om du vill

Får göra det

VivoBarefoot Evo Pure?
VivoBarefoot Stealth om du vill ha lite mer ombonat.
VivoBarefoot Trail Freak om du vill ha lite mer dämpning, men den känns ganska tung.
Har du kollat på Inov-8s sortiment?

Kram,
Jenny