Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 15:35Ja, bålstabilitet har blivit populärt att träna.
Ja, bålstabilitet har blivit populärt att träna.
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 17:34Bland våra främsta längdåkare på skidor finns en lång rad med skogsarbetare.
Främst är förstås Sixten Jernberg som alltid har framhållit att skogsarbetet bygge upp hans grundstyrka.
Sven-Åke Lundbäcks svar på fråga om träningsschema: ”Sommartid skogsa
Bland våra främsta längdåkare på skidor finns en lång rad med skogsarbetare.
Främst är förstås Sixten Jernberg som alltid har framhållit att skogsarbetet bygge upp hans grundstyrka.
Sven-Åke Lundbäcks svar på fråga om träningsschema: ”Sommartid skogsa
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 21:56Jag jobbade i skogen med röjning i en säsong. Det kan vara skitbra träning när man väl komma igång. Jag powerwalkade mellan träden och sen tillbaka till dunkarna för att tanka en gång i timmen. Fem timmars powerwalk i terräng med en 5kg röjsåg skulle jag
Jag jobbade i skogen med röjning i en säsong. Det kan vara skitbra träning när man väl komma igång. Jag powerwalkade mellan träden och sen tillbaka till dunkarna för att tanka en gång i timmen. Fem timmars powerwalk i terräng med en 5kg röjsåg skulle jag
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 22:02Har ett svagt minne av att Björn Ferry numera roar sig med lite skogsarbete. Vet inte om han ser det som träning dock. 🙂
Har ett svagt minne av att Björn Ferry numera roar sig med lite skogsarbete. Vet inte om han ser det som träning dock. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 22:17Jovisst, och så gör Klas Ingesson och Stefan Edberg. Men, deras aktiva karriär får väl ändå räknas som över?
Jovisst, och så gör Klas Ingesson och Stefan Edberg. Men, deras aktiva karriär får väl ändå räknas som över?
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 22:40OK, jag erkänner! Jag har reggat skogsarbete när jag egentligen grävde upp gräsmatta och sten för att röja för en altan. Varför, jo därför att jag inte brukar gräva, jag kände att jag tog i och blev svettig och dagen efter kände jag av musklerna. Jag gräv
OK, jag erkänner! Jag har reggat skogsarbete när jag egentligen grävde upp gräsmatta och sten för att röja för en altan. Varför, jo därför att jag inte brukar gräva, jag kände att jag tog i och blev svettig och dagen efter kände jag av musklerna. Jag gräv
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 23:01Ombytt och svettig = träning. Trädfällning, gräsklippning och annat är ju vardagssysslor... 😉
Ombytt och svettig = träning. Trädfällning, gräsklippning och annat är ju vardagssysslor... 😉
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 07:37Örjan, jag sätter på mig "slit & släng" kläder om jag ska ut och arbeta i trädgården, just för att man faktiskt blir lite svettig. Så då får jag in alla dina punkter på träning då 😉
Kan väl noteras att jag numera inte har någon trädgård, eller att jag s
Örjan, jag sätter på mig "slit & släng" kläder om jag ska ut och arbeta i trädgården, just för att man faktiskt blir lite svettig. Så då får jag in alla dina punkter på träning då 😉
Kan väl noteras att jag numera inte har någon trädgård, eller att jag s
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 07:50Att gå i skogen med 5kg såg i flera timmar bör väl stärka leder mm i ben samt bål muskler. Det ger träning och hjälper kroppen att svara bättre på löpträningen. Att vandra i fjällen med 20+ kg ryggsäck är, enligt min erfarenhet, mycket välgörande för dist
Att gå i skogen med 5kg såg i flera timmar bör väl stärka leder mm i ben samt bål muskler. Det ger träning och hjälper kroppen att svara bättre på löpträningen. Att vandra i fjällen med 20+ kg ryggsäck är, enligt min erfarenhet, mycket välgörande för dist
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 09:06Med en någotsånär professionell såg som Stihl FS-480 blir vikten ca 10kg med klinga, sele och bensin.
Med en någotsånär professionell såg som Stihl FS-480 blir vikten ca 10kg med klinga, sele och bensin.