Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Finns det? Runt 5km lång och med så mycket skog/natur som bara möjligt. Hur långt är spåret i Lil-Jansskogen? Är Hagaparken/Brunnsviken något att ha?

Total nybörjare, både här på sajten och i löparkosmos i övrigt. Har satt upp ett mål att ta mig runt 5km

Hagaparken/Brunnsviken är helt klart något att ha! Jag springer väldigt ofta där och man kan välja på både gångvägar, asfaltsvägar och små stigar. En oas i stan eller iaf precis i närheten! Kan helt klart rekommendera det!

Det traditionella spåret i Lilljans-skogen är 3km men det går lätt att kombinera med nåt av spåren vid fiskartorpet och är man väl där kan man fortsätta ner till Stora Skuggan med omgivningar och då är man uppe i över milen!

Anna, Hagaparken har massa sköna stigar. Från Stallmästargården upp till Koppartälten eller SAS Frösundavik och tillbaka blir 5 km.

Å Djurgården är fint. 🙂

Alla ovanstående är fina rundor, men Lilljansskogen är betydligt mer kuperad än Hagaparken och Djurgården. Om man nöjer sig med en halvskogig runda finns det ett 4km-spår i Karlbergs slottspark.

Exempel på Hagaparksrunda
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=57255

Ja, och i Karlbergs slottspark finns även en hinderbana om man vill ha lite mer träning för hela kroppen. 😉

Peter, jag kan inte se din runda..

Nu är den öppen för alla

12