Quote from Guest on 14 February 2010, 15:34Hej,
Efter ett knäproblem och analys av detta har jag upptäckt att jag på senaste tiden börjat pronera kraftigt med högerfoten. Eftersom jag springer mycket känns det värt att investera i ett par skoinlägg, men nu är frågan vilka typer av inlägg som är b
Hej,
Efter ett knäproblem och analys av detta har jag upptäckt att jag på senaste tiden börjat pronera kraftigt med högerfoten. Eftersom jag springer mycket känns det värt att investera i ett par skoinlägg, men nu är frågan vilka typer av inlägg som är b
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 15:44Så här skrev jag i en gammal tråd !
(Balkefors är hårda och gjutna och Ortolabs skannas.Ortolabs är dyrare men värt varenda krona. Bättre komfort och inga blåsor)jag har två sorters inlägg !
Balkefors. http://www.balkefors.se/support/default.htmoch
Så här skrev jag i en gammal tråd !
(Balkefors är hårda och gjutna och Ortolabs skannas.Ortolabs är dyrare men värt varenda krona. Bättre komfort och inga blåsor)
jag har två sorters inlägg !
Balkefors. http://www.balkefors.se/support/default.htm
och
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 15:47Hej!
Det har ingen betydelse.
Avgjutning är den äldre metoden, lite mer kladd och hantverk, fler och fler går över till scanning.
Men det har ingen betydelse bara det sker på obelastad fot. Allt hamnar så småningom hos en ortopedtekniker som gör inlägge
Hej!
Det har ingen betydelse.
Avgjutning är den äldre metoden, lite mer kladd och hantverk, fler och fler går över till scanning.
Men det har ingen betydelse bara det sker på obelastad fot. Allt hamnar så småningom hos en ortopedtekniker som gör inlägge
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 15:52Det låter ju som om det Ortolab som gäller om man vill ha det bästa. 🙂 Tack för svar!
Det låter ju som om det Ortolab som gäller om man vill ha det bästa. 🙂 Tack för svar!
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 16:02Skandinaviska ortopedtekniska laboratoriet.
www.sol.nu gör bra inlägg.
Skandinaviska ortopedtekniska laboratoriet.
http://www.sol.nu gör bra inlägg.
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 12:57Vare sig man väljer avgjutning av foten eller scanning så avgör inte det ena eller andra alternativet vilket material inläggen till slut blir tillverkade i. Hårdheten på inlägget väljs av och eller i samråd av ortopedskoteknikern eller (vem man nu väljer
Vare sig man väljer avgjutning av foten eller scanning så avgör inte det ena eller andra alternativet vilket material inläggen till slut blir tillverkade i. Hårdheten på inlägget väljs av och eller i samråd av ortopedskoteknikern eller (vem man nu väljer
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 13:02Elin, du kommer att få bra service och bemötande av Janne om du väljer RS och ortolab. Min personliga erfarenhet är att han är duktig, serviceinriktad och lyhörd för löparens behov. Efter lite tillpassning är jag jättenöjd med mina inlägg, de var värda pe
Elin, du kommer att få bra service och bemötande av Janne om du väljer RS och ortolab. Min personliga erfarenhet är att han är duktig, serviceinriktad och lyhörd för löparens behov. Efter lite tillpassning är jag jättenöjd med mina inlägg, de var värda pe
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 14:01Inlägg hjälper men löser inte det ursprungliga problemet så den långsiktiga lösningen är att träffa en sjukgymnast och träna upp dina muskler samt att be någon titta på din löpteknik, Detta tar förstås tid.
Har själv mixtrat en del med inlägg men trots e
Inlägg hjälper men löser inte det ursprungliga problemet så den långsiktiga lösningen är att träffa en sjukgymnast och träna upp dina muskler samt att be någon titta på din löpteknik, Detta tar förstås tid.
Har själv mixtrat en del med inlägg men trots e
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 14:09Fast Johan, det kan ju finnas andra orsaker till att man behöver inlägg förutom felaktigt löpteknik. Själv är jag mer eller mindre plattfotad så ingen löpteknik i världen kan rätta till det...
Fast Johan, det kan ju finnas andra orsaker till att man behöver inlägg förutom felaktigt löpteknik. Själv är jag mer eller mindre plattfotad så ingen löpteknik i världen kan rätta till det...
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 14:21Dessutom hade väl TS redan kontakt med sjukgymnast och som jag tolkade inlägget var det sjukgymnastens idé med inlägg..?
Dessutom hade väl TS redan kontakt med sjukgymnast och som jag tolkade inlägget var det sjukgymnastens idé med inlägg..?