Quote from Guest on 7 July 2014, 22:25Hej!
Ska göra ett konditionstest när skolan börjar ( om ca 1 och en halv månad).
Banan är ett elljusspår det vill säga bark terräng. Skolrekordet ligger på 4.47 och banan mäter 1410 meter. Första 200 metrarna är j*vligt branta ca 17 %, sen 200 meter nedf
Hej!
Ska göra ett konditionstest när skolan börjar ( om ca 1 och en halv månad).
Banan är ett elljusspår det vill säga bark terräng. Skolrekordet ligger på 4.47 och banan mäter 1410 meter. Första 200 metrarna är j*vligt branta ca 17 %, sen 200 meter nedf
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 22:35Du behöver inget träningsprogram vid din ålder.
Gör det du får lust att göra.
Börja ej med schemalagd träning.
Du kommer med största sannolikhet att bli uttråkad.Jag var ett busfrö och gillade ej idrott, men jag rörde på mig på en mängd sätt.
14 år
Du behöver inget träningsprogram vid din ålder.
Gör det du får lust att göra.
Börja ej med schemalagd träning.
Du kommer med största sannolikhet att bli uttråkad.
Jag var ett busfrö och gillade ej idrott, men jag rörde på mig på en mängd sätt.
14 år
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 23:18Hej Alex,
Jag tycker inte som Nyström, jag tycker det är roligt och ambitiöst att du vill bli bättre på testet. Det ligger väl något i det Nyström skriver, det handlar om att det ska vara roligt med träning, och uppenbarligen måste du tycka det eftersom d
Hej Alex,
Jag tycker inte som Nyström, jag tycker det är roligt och ambitiöst att du vill bli bättre på testet. Det ligger väl något i det Nyström skriver, det handlar om att det ska vara roligt med träning, och uppenbarligen måste du tycka det eftersom d
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 00:58Hej Alex.
Mitt råd är att finslipa det tekniska, tex hur du springer effektivt nedför och uppför men även det taktiska, (det är en dålig ide att ta i för mycket i starten och ha syra efter 150-200 meter).
Träna som du gjort hittills, du är ju snabb. Men
Hej Alex.
Mitt råd är att finslipa det tekniska, tex hur du springer effektivt nedför och uppför men även det taktiska, (det är en dålig ide att ta i för mycket i starten och ha syra efter 150-200 meter).
Träna som du gjort hittills, du är ju snabb. Men
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 07:20Tack så mycket för alla tips!
Tack så mycket för alla tips!
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 08:04Tack för tipset Pontus!
Enda problemet är att backen ligger en bra bit ifrån mig och att jag sen bara har en backe till nära mig, kanske 175 meter lång, men snuttlutningen är endast ca 3-4 %.
Tack för tipset Pontus!
Enda problemet är att backen ligger en bra bit ifrån mig och att jag sen bara har en backe till nära mig, kanske 175 meter lång, men snuttlutningen är endast ca 3-4 %.
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 08:17Du kanske kan testa att löpa i trappa i så fall? Det ger ju ganska styrt steg men du kan i alla fall få in intensiteten.
Men några gånger bör du nog springa i den faktiska banan. Det ger en viss trygghet när man vet hur trött man har råd att vara vid vis
Du kanske kan testa att löpa i trappa i så fall? Det ger ju ganska styrt steg men du kan i alla fall få in intensiteten.
Men några gånger bör du nog springa i den faktiska banan. Det ger en viss trygghet när man vet hur trött man har råd att vara vid vis
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 08:29Trapplöpning kanske sku vara ngt, tack för tipset????. Måste nog ta mig till banan låter det som...;)
Trapplöpning kanske sku vara ngt, tack för tipset????. Måste nog ta mig till banan låter det som...;)
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 09:51Jag håller med Rebecca, försök att träna på den riktiga banan. Det kommer ge dig mer än du tror. Ta cykeln dit om det är långt 🙂 Kör hårt!
Jag håller med Rebecca, försök att träna på den riktiga banan. Det kommer ge dig mer än du tror. Ta cykeln dit om det är långt 🙂 Kör hårt!
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 12:06Du har talang! Försök hitta ett avspänt steg uppför, och träna på som vanligt så fixar du det.
Du har talang! Försök hitta ett avspänt steg uppför, och träna på som vanligt så fixar du det.