Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkoltest
You need to log in to create posts and topics.

12

Lite mer mentala tips: När man lägger om träningen är det väldigt viktigt att lyssna på kroppen. Det är helt okej att inte vara supertaggad inför varje träningspass, det är till och med okej om vissa är skittråkiga bara det är kul överlag. Men om du märk

Återigen tack för alla tips!

Jag undrar en sak till; Ska jag försöka gå på ganska hårt i backen eller ska jag vänta tills nedförsbacken och flacken? Brukar ofta gå ut lite hårt men orkar oftast hålla det tempot hela loppet särskilt när det är såpass kor

För det första: Se till att vara ordentligt uppvärmd. Annars kan backen komma som en chock för kroppen.

Spring uppför backen precis under mjölksyragränsen (det kan du testa på träning). Då har du möjlighet att få ut maximalt av kroppen resten av loppet.

Tack Lars!

Hej!
Är också 13 år och gillar att träna. Att köra intervaller kommer verkligen att göra dig bättre. Försök fokusera på intervaller som ger bra uthållighet, och gärna i kuperad terräng (för att få likhet med loppet). Men kom ihåg att inte bara köra korta

Tack för tipset Axel, jag håller med dig! 😉 De verkar vara mer acceptabelt att sitta inne och bli fet en att vara ute och träna

Kan säga att jag sprang banan förra året, dock helt ur form, jag hade inte kunnat träna löpning på ca en månad pga att jag hade brutit tån. Sprang då på ca 6.20

Kan förmodligen fara och reka banan inom de närmaste veckorna då min pappa som oxå löper har haft problem med knäet men ska antagligen testa på lite mjukare mark, så han kan skjutsa mig tid. När jag skriver löper menar jag endast att man springer själv ha

12