Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 14:20problemet med måntainbikeskor/sulor/pedal/kloss är väl att till skillnade från räcervarianten sitter inte klossen monterad direkt på sulan utan i ett spår i sulan i en liten platta under och sen om sulan inte är hård nog kan lilla plattan som håller kloss
problemet med måntainbikeskor/sulor/pedal/kloss är väl att till skillnade från räcervarianten sitter inte klossen monterad direkt på sulan utan i ett spår i sulan i en liten platta under och sen om sulan inte är hård nog kan lilla plattan som håller kloss
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 14:23Det är bara att räkna på trycket per kvadratmeter så syns skillnaderna.
Det är bara att räkna på trycket per kvadratmeter så syns skillnaderna.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 14:24Men det där har inget med klossen att göra. Det beror på skons sula. Det finns skor med mjuk sula och det finns skor med styv sula. Gillar man inte när det är mjuk skaffar man styvare sulor.
För mig är det dock tvärt om. Jag får mer ont av styva sulor än
Men det där har inget med klossen att göra. Det beror på skons sula. Det finns skor med mjuk sula och det finns skor med styv sula. Gillar man inte när det är mjuk skaffar man styvare sulor.
För mig är det dock tvärt om. Jag får mer ont av styva sulor än
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 14:27Kvadratmeter?! Hur stora fötter har ni egentligen?
Kvadratmeter?! Hur stora fötter har ni egentligen?
Quote from Berit Bengtson on 14 January 2009, 14:33Rasmus Olsson skrev:
> Klossens storlek är helt irrelevant eftersom sulan på bättre skor är
> så styv att det inte spelar nån roll hur klossen ser ut.Som David skriver så finns det andra nackdelar med en liten kloss (även med styv sula)
Men det är int
Rasmus Olsson skrev:
> Klossens storlek är helt irrelevant eftersom sulan på bättre skor är
> så styv att det inte spelar nån roll hur klossen ser ut.
Som David skriver så finns det andra nackdelar med en liten kloss (även med styv sula)
Men det är int
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 15:06Håkan, det är MINA skor med mjuk sula som är för tjocka...
Underbara skor annars, och jag har dem hela dagarna i skolan.
Håkan, det är MINA skor med mjuk sula som är för tjocka...
Underbara skor annars, och jag har dem hela dagarna i skolan.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 15:09Från nollgradigt och regn till tjugo plus och torrt.
De luktar Timotei med andra ord.
Från nollgradigt och regn till tjugo plus och torrt.
De luktar Timotei med andra ord.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 15:10De luktar faktiskt inte så mycket. Jag tvättar dem då och då, så klart. Fyller en balja med riktigt varmt vatten och maskintvättmedel, låter dem ligga nån timme, sen sköljer jag dem med varmvatten 3-4 gånger i baljan. Klart!
De luktar faktiskt inte så mycket. Jag tvättar dem då och då, så klart. Fyller en balja med riktigt varmt vatten och maskintvättmedel, låter dem ligga nån timme, sen sköljer jag dem med varmvatten 3-4 gånger i baljan. Klart!
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 15:12Nu var Timotei ett hårschampoo.
Nu var Timotei ett hårschampoo.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 15:37Jag som trodde Timotej var ett gräs! 😉
Jag som trodde Timotej var ett gräs! 😉