Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 08:15A2:an är alldeles för uppbyggd för de rena POSE-fantasterna. Som listan ovan säger är streetskon Puma H Street bra och minimal, och efterföljaren Puma Saloh är ok också. En annan bra Puma-sko finns här:
http://www.shop-eu.puma.com/Street-Kosmos-Lifestyle
A2:an är alldeles för uppbyggd för de rena POSE-fantasterna. Som listan ovan säger är streetskon Puma H Street bra och minimal, och efterföljaren Puma Saloh är ok också. En annan bra Puma-sko finns här:
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 08:31Det kan säkert stämma för jag har inte annamat någon Pose-idé utan springer bara på det sätt och med de skor som känns optimalt för mig. Don efter person alltså. 🙂 Det är väl med skor och löpsteg som allt annat, inget passar alla.
Nu var ju inte det fr
Det kan säkert stämma för jag har inte annamat någon Pose-idé utan springer bara på det sätt och med de skor som känns optimalt för mig. Don efter person alltså. 🙂 Det är väl med skor och löpsteg som allt annat, inget passar alla.
Nu var ju inte det fr
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 10:26Med risk för att upprepa mej...
http://www.simbutiken.se/se/art/badskor-aquasocks-badtofflor.phpGaranterat fria från dämpning, uppbyggnad, pronationsstöd.
150 spänn har alla råd med.
Med risk för att upprepa mej...
http://www.simbutiken.se/se/art/badskor-aquasocks-badtofflor.php
Garanterat fria från dämpning, uppbyggnad, pronationsstöd.
150 spänn har alla råd med.
Quote from Funbeat user on 5 April 2010, 10:37Jag har gått tre kliniker för Romanov himself (han som skapade pose-metoden), och han har faktiskt aldrig propsat på att folk måste skaffa H-streets eller extremt tunna skor. När jag började med pose körde jag i dämpade pronationsskor, och han ryckte i pr
Jag har gått tre kliniker för Romanov himself (han som skapade pose-metoden), och han har faktiskt aldrig propsat på att folk måste skaffa H-streets eller extremt tunna skor. När jag började med pose körde jag i dämpade pronationsskor, och han ryckte i pr
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 11:00Grymt skönt att det finns så mycket kunniga människor. 😉
Dags att ge sig ner till löpbutiken och känna lite på de olika förslagen. Får nog bli ett mellanting från dagens betongklumpar till de tunna sulorna. Tror också att foten måste vänja sig långsamt.
Grymt skönt att det finns så mycket kunniga människor. 😉
Dags att ge sig ner till löpbutiken och känna lite på de olika förslagen. Får nog bli ett mellanting från dagens betongklumpar till de tunna sulorna. Tror också att foten måste vänja sig långsamt.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 11:52Fredrika: Bra sagt! Eventuellt tycker jag så eftersom det stämmer med mina egna erfarenheter (fast jag har inte gått någon Pose-utbildning). Man upplever vissa skor som att de är i vägen, och helt enkelt obekväma.
Kanske det kan vara ett bra råd att förs
Fredrika: Bra sagt! Eventuellt tycker jag så eftersom det stämmer med mina egna erfarenheter (fast jag har inte gått någon Pose-utbildning). Man upplever vissa skor som att de är i vägen, och helt enkelt obekväma.
Kanske det kan vara ett bra råd att förs
Quote from Mikael Deling on 6 April 2010, 13:41Hej,
Håller med Fredrika. Min egen erfarenhet är att efterhand som löptekniken förbättras så kommer du att uppfatta skorna olika. När jag köpte mina första (i min egen uppfattning då) minimalistiska DS Trainer för två år sen tyckte jag de var otroligt lät
Hej,
Håller med Fredrika. Min egen erfarenhet är att efterhand som löptekniken förbättras så kommer du att uppfatta skorna olika. När jag köpte mina första (i min egen uppfattning då) minimalistiska DS Trainer för två år sen tyckte jag de var otroligt lät
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 16:01Jag började springa enligt POSE i Asics 2120 som jag gillade grymt mycket, men nu har jag svårt att springa i dem. Blir lite klumpigt.
Föredrar Inov-8 numera, känns lättare med lägre häl.
Jag började springa enligt POSE i Asics 2120 som jag gillade grymt mycket, men nu har jag svårt att springa i dem. Blir lite klumpigt.
Föredrar Inov-8 numera, känns lättare med lägre häl.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 20:54Jag glömde säga en viktig sak. Det är väldigt viktigt att skon inte är för trång över framfoten. Tävlingsskor är tyvärr ofta det, särskilt om man har lite bredare fötter än normalt.
När man springer med tyngden mer på framfoten, så plattas framfoten ut,
Jag glömde säga en viktig sak. Det är väldigt viktigt att skon inte är för trång över framfoten. Tävlingsskor är tyvärr ofta det, särskilt om man har lite bredare fötter än normalt.
När man springer med tyngden mer på framfoten, så plattas framfoten ut,