Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkorna eller mig det är fel på?
You need to log in to create posts and topics.

När jag får ont på nytt ställe så går jag alltid in på hemovningar.se , där finns bra övningar för olika åkommor.

Hjälper inte det så kan du åkt på en inflammation (vilket jag gjorde förra året) Antingen så tar du en veckas träningsvila o käkar Voltaren

I olika forum här på FB har vi pratat en massa om hemstyrketräning (styrketräning utan vikter) för löpare, och jag har själv bidragit med olika program för detta. Kolla forumen!

Det är lätt att bli överambitiös - vi har alla varit där 😀

Det gäller att öka volymerna löpning i en rimlig takt och parallellt köra lite lättare styrketränig. Lätt att säga - inte alltid lika lätt och motiverande att genomföra. Försök få hjälp av en sj

Det är vanligt att man får ont i höftleden eller runt den vid olika benlängd.
Det är ju fruktansvärt vanligt. Tänk bara på att du nästan alltid lägger samma ben över det andra. Sitter lite snett när du kör bil. Killar som har plånboken i bakfickan.
jag f

Åh, tack för era tips.
Åke - Hemovningar.se var en bra sida som jag inte kände till sen innan.
Tack.

Hmm, överambitös, jag tycker jag har tagit det så lugnt, ökat sakta sakta.
3 månader har det tagit för att komma dit jag är nu, och det känns som låååång

Det finns hur många muskler som helst inne i bålen som kan ha obalans, fotställningar, benlängder, knävinklar, löpsteg/löpteknik, skor, m.m. o.s.v. Sök proffshjälp om det inte löser sig. Eller sök proffshjälp direkt så kommer du förmodligen snabba på reha

Någonting som eventuellt kan hjälpa är att springa mer i terräng, alltså med ojämnt underlag. Genom att få ett mer varierat löpsteg kan man undvika lokala slitningar på muskler eller leder.