Quote from Guest on 29 January 2009, 17:10Hur ofta bör man köpa nya löparskor? Jag har börjat få lite ont i knän (främst höger) och funderar på om det kan vara skorna...
Jag har haft mina Asics Gel-Landreth i ca 60 veckor och snittar en mil/vecka. Va tror ni?? Tycker inte sulan ser överdrivet sl
Hur ofta bör man köpa nya löparskor? Jag har börjat få lite ont i knän (främst höger) och funderar på om det kan vara skorna...
Jag har haft mina Asics Gel-Landreth i ca 60 veckor och snittar en mil/vecka. Va tror ni?? Tycker inte sulan ser överdrivet sl
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 17:20På löplabbet sa de, senast jag pratade med dem, att en sko bör hålla i ungefär två år. 150 mil är en summa jag hört nämnas också.
Är du säker på att det knäonda har med skorna att göra?
På löplabbet sa de, senast jag pratade med dem, att en sko bör hålla i ungefär två år. 150 mil är en summa jag hört nämnas också.
Är du säker på att det knäonda har med skorna att göra?
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 17:23Nej inte alls säker på att det är skorna... Har hört om nåt som kallas löparknä... Men är osäker eftersom jag inte springer jättemycke eller jätte långt.
Nej inte alls säker på att det är skorna... Har hört om nåt som kallas löparknä... Men är osäker eftersom jag inte springer jättemycke eller jätte långt.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 17:26Testa stretchövningarna jag listar här:
http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?Blogid=14692De är bra mot ev löparknä, och de är inte skadliga om du inte skulle ha löparknä.
Springer du alltid på samma sida av vägen, eller hur ser det ut när du sprin
Testa stretchövningarna jag listar här:
http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?Blogid=14692
De är bra mot ev löparknä, och de är inte skadliga om du inte skulle ha löparknä.
Springer du alltid på samma sida av vägen, eller hur ser det ut när du sprin
Quote from Elias Engqvist on 29 January 2009, 17:27Kan det vara att skorna inte är riktigt lämpliga för din löpstil - pronering?
Har du fått dom rekommenderade hos en kunnig löpskoförsäljare efter videofilmning då du sprungit på löpband - eller var det mer att du tog ett par som såg snygga ut eller var b
Kan det vara att skorna inte är riktigt lämpliga för din löpstil - pronering?
Har du fått dom rekommenderade hos en kunnig löpskoförsäljare efter videofilmning då du sprungit på löpband - eller var det mer att du tog ett par som såg snygga ut eller var b
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 17:35Jag stretchar efter varje pass, men bild 1-övningen kör jag inte. Den måste jag börja med! Tack! Jag springer ganska ofta samma slinga och på samma sida vägen faktiskt. Kanske kan bero på de...
Jag stretchar efter varje pass, men bild 1-övningen kör jag inte. Den måste jag börja med! Tack! Jag springer ganska ofta samma slinga och på samma sida vägen faktiskt. Kanske kan bero på de...
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 17:39Köpt skorna på Teamsportia och försäljaren hävdade att han hade koll 🙂 Men det enda han gjorde va att kolla mina fötter utan strumpor och skor. Han menade på att de va en neutral fotisättning...
Köpt skorna på Teamsportia och försäljaren hävdade att han hade koll 🙂 Men det enda han gjorde va att kolla mina fötter utan strumpor och skor. Han menade på att de va en neutral fotisättning...
Quote from Elias Engqvist on 29 January 2009, 18:11Du sprang inte ens alltså? Då är det nog svårt att se... Jag är ingen expert själv men skulle gissa att det är rätt omöjligt att veta hur löpsteget ser ut genom att titta på stillastående fötter!
Du sprang inte ens alltså? Då är det nog svårt att se... Jag är ingen expert själv men skulle gissa att det är rätt omöjligt att veta hur löpsteget ser ut genom att titta på stillastående fötter!
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 20:17Löparskor som håller i två år? När jag löptränade, ca tre ggr i veckan/7-15km, fick jag byta skor en gång i halvåret... Jag springer i Asics de som heter 2130 nu, vilket ska vara ett par högkvalitativa skor och den längsta livslängd jag hade på dem är et
Löparskor som håller i två år? När jag löptränade, ca tre ggr i veckan/7-15km, fick jag byta skor en gång i halvåret... Jag springer i Asics de som heter 2130 nu, vilket ska vara ett par högkvalitativa skor och den längsta livslängd jag hade på dem är et
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 20:21Om man kan bedöma löpsteget bara genom att titta på fötterna i vila så jobbar man inte som försäljare på Team Sportia. 🙂
Om man kan bedöma löpsteget bara genom att titta på fötterna i vila så jobbar man inte som försäljare på Team Sportia. 🙂