Quote from Guest on 19 December 2011, 22:38Hej alla.
Jag behöver expertpanelens hjälp med ett litet mysterium... eller är det det?Jag slet út tre par skor under det gångna året.
Ett par som var slitna sedan tidigare och som tidigt byttes bort, samt två par nya skor - en tävlingssko och en träni
Hej alla.
Jag behöver expertpanelens hjälp med ett litet mysterium... eller är det det?
Jag slet út tre par skor under det gångna året.
Ett par som var slitna sedan tidigare och som tidigt byttes bort, samt två par nya skor - en tävlingssko och en träni
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 22:48Låter märkligt om alla säger samma sak,men å andra sidan är du lyckligt lottad som kan ha en sko i ca 180 mil. Det har aldrig hänt mig o kommer aldrig att hända heller. Mina skor byter jag efter ca 90-Max 110 mil. Springer iof sällan i lättviktare. Kan fö
Låter märkligt om alla säger samma sak,men å andra sidan är du lyckligt lottad som kan ha en sko i ca 180 mil. Det har aldrig hänt mig o kommer aldrig att hända heller. Mina skor byter jag efter ca 90-Max 110 mil. Springer iof sällan i lättviktare. Kan fö
Quote from Catharina Brattlin on 19 December 2011, 22:54Neutral fotisättning innebär ju att Du varken överpronerar eller supinerar. Däremot låter det som att Du faktiskt landar på utsidan av hälen och sen rullar foten framåt. Alltså inte en framfota isättning. Har Du fått löpsteget filmat? Jag tror att det är
Neutral fotisättning innebär ju att Du varken överpronerar eller supinerar. Däremot låter det som att Du faktiskt landar på utsidan av hälen och sen rullar foten framåt. Alltså inte en framfota isättning. Har Du fått löpsteget filmat? Jag tror att det är
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 22:57Att få steget filmat är ju jättebra, men det kan ju vara så att du har framfotsisättning de först 10 minutrarna, sedan blir något trött och du landar på hälen.
En snabb tanke på kvällskvisten.
Att få steget filmat är ju jättebra, men det kan ju vara så att du har framfotsisättning de först 10 minutrarna, sedan blir något trött och du landar på hälen.
En snabb tanke på kvällskvisten.
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 23:01Man kan ju göra en långfilm -:)
Man kan ju göra en långfilm -:)
Quote from Funbeat user on 19 December 2011, 23:24Som Sylvia sa: "Neutral fotisättning innebär ju att Du varken överpronerar eller supinerar", det är bara lite fel, men generellt rätt. Ett korrekt löpsteg skall både pronera (men inte överpronera) och supinera (men inte översupinera). Och som tidigare har
Som Sylvia sa: "Neutral fotisättning innebär ju att Du varken överpronerar eller supinerar", det är bara lite fel, men generellt rätt. Ett korrekt löpsteg skall både pronera (men inte överpronera) och supinera (men inte översupinera). Och som tidigare har
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 08:25Paul, du är inte ensam. Slitaget uppstår på samma ställe och jag har på flera ställen fått utlåtandet att jag har ett neutralt löpsteg.
Paul, du är inte ensam. Slitaget uppstår på samma ställe och jag har på flera ställen fått utlåtandet att jag har ett neutralt löpsteg.
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 10:28Samma sak här. Trodde jag landade på mittfot / framfot, men slitaget på mina skor visar att det är utsida häl som slits.
Först tänkte jag att slitaget kom från backar jag springer nerför...
När jag kollade närmare på bilder och filmer från lopp såg de
Samma sak här. Trodde jag landade på mittfot / framfot, men slitaget på mina skor visar att det är utsida häl som slits.
Först tänkte jag att slitaget kom från backar jag springer nerför...
När jag kollade närmare på bilder och filmer från lopp såg de
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 11:44Ja skorna ljuger inte, det är ju ett som är säkert. Du sätter mao i hälen först. Nu vet jag inte vad du har för skor, men om det är Löplabbets definition på mängd- resp tävlingsskor så rekommenderar jag dej att bara springa i tävlingsskor, dvs lätta med i
Ja skorna ljuger inte, det är ju ett som är säkert. Du sätter mao i hälen först. Nu vet jag inte vad du har för skor, men om det är Löplabbets definition på mängd- resp tävlingsskor så rekommenderar jag dej att bara springa i tävlingsskor, dvs lätta med i
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 12:08Mängdskorna är/var ett par Asics Cumulus, och tävlingsskorna är/var ett par Mizunu wave Ronin 3..
Jag tror inte iofs att skorna faktiskt höll så länge som 180 mil, men det var så länge jag hade dom innan jag bytte ;o)
och
Jo, jag har blivit "filmad" oc
Mängdskorna är/var ett par Asics Cumulus, och tävlingsskorna är/var ett par Mizunu wave Ronin 3..
Jag tror inte iofs att skorna faktiskt höll så länge som 180 mil, men det var så länge jag hade dom innan jag bytte ;o)
och
Jo, jag har blivit "filmad" oc