Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 13:26Slitaget säger väl ingenting om vilken del av foten som landar först, bara var det slits mest?
Du kan mycket väl landa på framfoten men att det blir en liten omärklig vridning/glidning i samband med att hälen sen tar mark. Om man inte spänner foten komme
Slitaget säger väl ingenting om vilken del av foten som landar först, bara var det slits mest?
Du kan mycket väl landa på framfoten men att det blir en liten omärklig vridning/glidning i samband med att hälen sen tar mark. Om man inte spänner foten komme
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 19:11Tja inte vet jag..... men jag kutar ju i sådana här gratis-dojor från Reebook som man får vid Stockholm Marathon om man är farthållare. Pjucken håller i typ 3500 kilometer å sen håller dom två år till i trädgårdslandet.Å det kan väl inte vara den absoluta
Tja inte vet jag..... men jag kutar ju i sådana här gratis-dojor från Reebook som man får vid Stockholm Marathon om man är farthållare. Pjucken håller i typ 3500 kilometer å sen håller dom två år till i trädgårdslandet.Å det kan väl inte vara den absoluta
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 20:48Spännande!
Och det är verkligen så att ni bara springer i skorna?
Vet ju själv att jag utsätter mina skor för en del promenerande före och efter träning och lopp. Och när jag går så är det definitivt hälisättnig som gäller! Det händer dessutom att jag kö
Spännande!
Och det är verkligen så att ni bara springer i skorna?
Vet ju själv att jag utsätter mina skor för en del promenerande före och efter träning och lopp. Och när jag går så är det definitivt hälisättnig som gäller! Det händer dessutom att jag kö
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 20:55Jenny: när man går/promenerar blir det naturligt hälisättning - man tar större steg, etc. Men då (under gång/promenad) är det ett ypperligt tillfälle att träna in en framfot/mellanfot-isättning. Korta av steget, öka frekvensen och sträck upp dig (höft, br
Jenny: när man går/promenerar blir det naturligt hälisättning - man tar större steg, etc. Men då (under gång/promenad) är det ett ypperligt tillfälle att träna in en framfot/mellanfot-isättning. Korta av steget, öka frekvensen och sträck upp dig (höft, br
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 21:03Tack, men jag funderade mest på en möjlig (del)förklaring till skoslitaget 🙂
Tack, men jag funderade mest på en möjlig (del)förklaring till skoslitaget 🙂
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 21:05Jag testade en riktigt rask rehabprommis enligt AB:s recept för nåt år sen i tunna plimsollskor - gick kanoners.
Jag testade en riktigt rask rehabprommis enligt AB:s recept för nåt år sen i tunna plimsollskor - gick kanoners.
Quote from Catharina Brattlin on 20 December 2011, 21:09Jag springer bara i mina skor. De fåtal metrar, som handlar om promenader till och från start-mål, är lätträknade och har väl i så fall gjort det minimala slitaget som finns på skornas hälar.
För övrigt, som Anders säger, så lyckades jag få bort en liten
Jag springer bara i mina skor. De fåtal metrar, som handlar om promenader till och från start-mål, är lätträknade och har väl i så fall gjort det minimala slitaget som finns på skornas hälar.
För övrigt, som Anders säger, så lyckades jag få bort en liten
Quote from Funbeat user on 20 December 2011, 22:11Du har helt rätt vad gäller bilåkande Jenny....kanske inte när jag kör själv ...men som passagerare så slits ju bromsfotens sko något fördjävligt....får nog skaffa mig speciella typ "handledare-för-körkorts-åkandes-special-skor"......!!?
Du har helt rätt vad gäller bilåkande Jenny....kanske inte när jag kör själv ...men som passagerare så slits ju bromsfotens sko något fördjävligt....får nog skaffa mig speciella typ "handledare-för-körkorts-åkandes-special-skor"......!!?
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 00:23Det kan ju också vara så att den upphöjda hälen på skorna är i vägen för dig och därför slits, att en landning som skulle varit avslappnad och fin mitt på foten "förstörs" av att klacken på skon tar i marken först och att den därför slits mer. Jag tycker
Det kan ju också vara så att den upphöjda hälen på skorna är i vägen för dig och därför slits, att en landning som skulle varit avslappnad och fin mitt på foten "förstörs" av att klacken på skon tar i marken först och att den därför slits mer. Jag tycker
Quote from Funbeat user on 21 December 2011, 09:24Precis som Olle så tror jag att det är tjockskorna som är problemet. Dom tror jag gör att ditt löpsteg kan bli sämre även när du springer med bättre skor. Nu har du ju en framfots/mittfots isättning som du är nöjd med (åtm när du inte är för trött) och du
Precis som Olle så tror jag att det är tjockskorna som är problemet. Dom tror jag gör att ditt löpsteg kan bli sämre även när du springer med bättre skor. Nu har du ju en framfots/mittfots isättning som du är nöjd med (åtm när du inte är för trött) och du