Quote from Funbeat user on 24 January 2013, 22:56Ah. Det var intressant. Äger ju ett par trail glove. Lättare och smidigare sko lär vara svårt att få tag på map simningen. Tror de skulle fungera bra för mig på de lättsprungna terrängpartierna, men jag trodde det var en hel del grusväg?
Men då har jag e
Ah. Det var intressant. Äger ju ett par trail glove. Lättare och smidigare sko lär vara svårt att få tag på map simningen. Tror de skulle fungera bra för mig på de lättsprungna terrängpartierna, men jag trodde det var en hel del grusväg?
Men då har jag e
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 09:06Ett par kilometer sammanhängande grus-/traktorväg. Mycket stig. Korta sträckor. Inte så lättsprungen dock. Rolig, krokig, ganska snårig trail...
http://stigarna.se/my-running/angaloppet-filmen/
Ett par kilometer sammanhängande grus-/traktorväg. Mycket stig. Korta sträckor. Inte så lättsprungen dock. Rolig, krokig, ganska snårig trail...
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 10:27Det fina med Aquathlon är ju att benen får vila under sim. Så hoppas du tränar tävlingslikt i stökig sjö och obanat så lär du fort hitta din favorit. Nu kör vi;)
Det fina med Aquathlon är ju att benen får vila under sim. Så hoppas du tränar tävlingslikt i stökig sjö och obanat så lär du fort hitta din favorit. Nu kör vi;)
Quote from Ulrika Ekelund on 25 January 2013, 19:59Orienteringsskor (med dubb) kan kanske vara ett alternativ. Mindre halkrisk och suger knappt åt sig något vatten alls.
Orienteringsskor (med dubb) kan kanske vara ett alternativ. Mindre halkrisk och suger knappt åt sig något vatten alls.
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 18:51Följetongen fortsätter...
Orienteringsskor med dubb. Säkert jättebra för ändamålet. Men jag tvekar på att dämpningen är mindre och att de inte fungerar för mig på vanliga löppass som innehåller en betydande andel grus och asfalt
Jag fick hem paket från
Följetongen fortsätter...
Orienteringsskor med dubb. Säkert jättebra för ändamålet. Men jag tvekar på att dämpningen är mindre och att de inte fungerar för mig på vanliga löppass som innehåller en betydande andel grus och asfalt
Jag fick hem paket från
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 19:29Behåll båda paren. Man kan inte ha för många löparskor 🙂
Jag tycker du måste prova både simma i dom och springa efter simningen, upp och ner ur vattnet mm
Nu blev ju min satsning på ÖtillÖ avbruten 1 vecka innan själva loppet (min lagkamrats hälsena vil
Behåll båda paren. Man kan inte ha för många löparskor 🙂
Jag tycker du måste prova både simma i dom och springa efter simningen, upp och ner ur vattnet mm
Nu blev ju min satsning på ÖtillÖ avbruten 1 vecka innan själva loppet (min lagkamrats hälsena vil
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 21:51Ja. Hehe. Jag är bara in it for the stuff. Gillar prylar och skor. Men två par reaskor motsvarar ju ett par finskor typ inov-8. Så det är ofta lite dumt att satsa på kvantitet.
Det låter som det finns mycket att testa i ö till ö. Ångaloppet är ju inte li
Ja. Hehe. Jag är bara in it for the stuff. Gillar prylar och skor. Men två par reaskor motsvarar ju ett par finskor typ inov-8. Så det är ofta lite dumt att satsa på kvantitet.
Det låter som det finns mycket att testa i ö till ö. Ångaloppet är ju inte li
Quote from Funbeat user on 30 January 2013, 09:19Testsprang båda skorna på jobbet i korridoren på jobbet i morse.
Två par väldigt sköna skor med lite olika känsla. Merrell är klart mer minimalistisk i känslan, med lägre drop, men båda känns väldämpade och rappa. Båda tål hälisättning, även om jag sprin
Testsprang båda skorna på jobbet i korridoren på jobbet i morse.
Två par väldigt sköna skor med lite olika känsla. Merrell är klart mer minimalistisk i känslan, med lägre drop, men båda känns väldämpade och rappa. Båda tål hälisättning, även om jag sprin
Quote from Funbeat user on 30 January 2013, 13:18Att slipa på stökig simningar och växlingar kan nog vara ännu viktigare än att hitta rätt sko, men fattar att du gillar löpskor. För mig satt X-Talion 212 direkt och funkat bra på såväl kortpass som Ö till Ö.
Hoppas du hittar något nu, Ångaloppets löpnin
Att slipa på stökig simningar och växlingar kan nog vara ännu viktigare än att hitta rätt sko, men fattar att du gillar löpskor. För mig satt X-Talion 212 direkt och funkat bra på såväl kortpass som Ö till Ö.
Hoppas du hittar något nu, Ångaloppets löpnin
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 10:50Har fått lite problem med foten och kan inte prova skor ordentligt. Hade annars tagit ut mina nya skor på vinst eller förlust och sprungit i snön. Hur som helst inser att asicsskon är kanske allt för kort. Efter två blöta mil blir det nog illa för vänster
Har fått lite problem med foten och kan inte prova skor ordentligt. Hade annars tagit ut mina nya skor på vinst eller förlust och sprungit i snön. Hur som helst inser att asicsskon är kanske allt för kort. Efter två blöta mil blir det nog illa för vänster