Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkoval marathon?
You need to log in to create posts and topics.

12

Med knappa två veckor kvar till Sthlm är jag lite villrådig när det gäller skoval. Jag har följande skor att välja på och alla är insprungna så det skall inte ställa till några problem.

Saucony A3 - skon jag sprungit alla mina 10km lopp i. Lätt och skön

Saucony Fastwitch.
A3 är en chansning och det valet skulle kunna leda till att du bli helt slut i vaderna om du är van att springa långt med betydligt mer dämpning. Trist att chansa på första maran.

De tunga är ju ett safe-alternativ, men inte någon stör

Ja, Fastwitch:en känns nog som det självklara valet och den jag siktat in mig på men jag körde 10,6km i A3:an på tävling i helgen och löpkänslan är ju så sjukt skön 🙂

Vill ju dock inte ta slut efter 30 km...

A3:an har enligt mig alldeles för stor häl-tå-diff, så det är ju omöjligt att landa på framfoten och svårt att undvika att inte ta emot en ganska stor andel av kroppsvikten i form av en tyngre landning på hälen. Så varför skulle vaderna ta slut?

I min be

@Markus

Förstod jag dig rätt att du sågat av klacken på dina A3?!

Satsa på något av de två lättare varianterna!

Har ungefär samma funderingar och frågetecken:
Springer de flesta av mina långpass i dykarskor (med inlägg pga hälsporreproblem). Till Stockholmsmaran väljer jag mellan Puma Complete Road Racer (de där röd/vi

@ Niko. Det skall funka att köra ner lim med en sådan där limpistol man kan köpa på hobbyaffärer i den typ av skåra du beskriver. Har inte testat själv men låter ju som om det skulle funka.

Jag körde min första och hittills enda asfaltmara med Saucony Type A3. Inga konstigheter. Tyckte det funkade fint - och nix, jag landar inte på hälen. Enda grejen var väl att det började regna och sipprade in väta underifrån.

Jag säger kör om du gillar d

Sitter med samma fundering. Väljer mellan Adidas Adizero Adios och Adidas Supernova Glide 3.

Kommer springa Göteborgsvarvet i de lite lättare Adios och jag sprang Lidingö Ultra i dem, men det var å andra sidan i terräng.

Hur ska jag tänka?

Jag har liknande dilemma,sprang en runda på 36 km i helgen och kände att skorna var för små, tårna blev helt mosade. Har nu varit och inhandlat ett par nya, men de känns inte bra..
Kanske det är lika bra att springa i de lite för små? Har ruggig besluts

12