Quote from Guest on 15 September 2010, 20:57Igår joggade jag med 7,7min/km i snitt och betade av 16km, dvs lungt tempo. Jag drack före passet och kände mig helt fräsh efter avslutat pass. Drack vid mål. Ca 4h senare började jag frysa och huttra. Jag antar att det var energibrist/vattenbrist. Någon
Igår joggade jag med 7,7min/km i snitt och betade av 16km, dvs lungt tempo. Jag drack före passet och kände mig helt fräsh efter avslutat pass. Drack vid mål. Ca 4h senare började jag frysa och huttra. Jag antar att det var energibrist/vattenbrist. Någon
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 21:07Äter du inget?
Äter du inget?
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 21:10jodå, jag åt, men förmodligen för lite 🙁
jodå, jag åt, men förmodligen för lite 🙁
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 21:434h efter ett långpass brukar jag ha fått i mej en middag samt hunnit hälla i mej ett par liter juice/resorb/mjölk. Vad bjöd du din kropp på?
4h efter ett långpass brukar jag ha fått i mej en middag samt hunnit hälla i mej ett par liter juice/resorb/mjölk. Vad bjöd du din kropp på?
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 21:51förutom vatten blev det väl 8st runda polarkakor med ost och skinka, ett stort glas mjölk och en kopp te om jag inte minst fel..
förutom vatten blev det väl 8st runda polarkakor med ost och skinka, ett stort glas mjölk och en kopp te om jag inte minst fel..
Quote from Stefan Kinberg on 15 September 2010, 22:11Saltbrist kanske?
Om 16 km var långt för dig borde du ha gjort av med en del vatten, och salt. Då tar kroppen inte upp den vätska som du häller i dig under och efter passet ...
Saltbrist kanske?
Om 16 km var långt för dig borde du ha gjort av med en del vatten, och salt. Då tar kroppen inte upp den vätska som du häller i dig under och efter passet ...
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 22:24är sportdryck lösningen? och möjligen intag under turen?
är sportdryck lösningen? och möjligen intag under turen?
Quote from paceUP! on 15 September 2010, 22:30nu vet jag absolut ingenting om din form, men 17km i det tempot är knappast något som kräver något direkt energi eller vattenintag över huvud taget, ja kanske vatten om det är riktigt varmt, om man är i okej form..
så gissar nog på att det kanske är sjuk
nu vet jag absolut ingenting om din form, men 17km i det tempot är knappast något som kräver något direkt energi eller vattenintag över huvud taget, ja kanske vatten om det är riktigt varmt, om man är i okej form..
så gissar nog på att det kanske är sjuk
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 22:44Ibland när jag joggat på höst/vinter/tidig vår och kommer hem lite frusen så tycker jag att det är gott/värmande med en kopp buljong. En tärning i en mugg dricks under stretching och sen in i varma duschen/badet. Härligt! Och kanske det kroppen behöver in
Ibland när jag joggat på höst/vinter/tidig vår och kommer hem lite frusen så tycker jag att det är gott/värmande med en kopp buljong. En tärning i en mugg dricks under stretching och sen in i varma duschen/badet. Härligt! Och kanske det kroppen behöver in
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 23:22Kanske en höstförkylning i antågande?
Kanske en höstförkylning i antågande?