Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSlasklöpning
You need to log in to create posts and topics.

Hade förmånen att få genomföra vinterns första slasklöpning idag. 11 km slirande i slasket blev det. Härligt! Har ni sprungit i slasken ännu?

Jag ska ut på 8x1000 om en stund. Kommer bli...intressant...

Med tanke på att detta är Sverige så är det väl mer ovanligt, fast välkommet, med barmarkslöpning.

Jag blev minst sagt överraskad i morse när klev ut genom porten för att ge mig ut på morgonjogg. Jag hade inte räknat med att det skulle bli säsongspremiär för moddrunda (t+).

Snart dags för ett pass i Hammarbybacken. Det kan bli en rysare.

Javisst!

Men bara en kortis, ca 7 km. Slasket var inte i närheten av förra vinterns modd. Så det var bara skönt 😉

Ingen modd så långt ögat når i Dalarna. Ingen snö här heller faktiskt. Snövädret tycks roa sig med att hoppa över just min ort den här veckan.

Japp. Två ggr 3 km i morse. Tyvärr hade jag tung blötsnö rätt i ansiktet på tillbaka vägen. Det störde mer än underlaget.
En keps hade suttit bra...

//A

Jessie: Jag är ganska glad över den detaljen för jag ska köra hem från stockholm i kväll - bara man tagit sig ur stan här så ska det nog gå bra. (Vinterdäcken ligger ju hemma i dalarna ...)

Det var inte ens slask utan hederlig packad snö halva vägen för mig. Andra halvan var lerig och slaskig förutom över en äng där det var 6-7 cm helt orörd snö. Läckert på sitt sätt men svårt att hålla tänkt fart.