Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSlitage av Asics DS Trainers
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon mer än jag som upplever att dessa skor slits väldigt fort i sulan? Mina förra gick 60 mil innan sulan var helt nersliten och mina nuvarande har gått 25 mil, och de håller väl ett tag till men sulan är signifikant sliten.

Skulle vara intressa

har du testat reklammera dem där du köpt dem? Det skulle jag göra om jag var du!

nej jag har inte det..... får fundera på det, men det konstiga är ju att det är två skor efter varandra, verkar inte direkt vara ett (isf två) måndagsexemplar.

Har löparskor blivit en del av programmerat åldrande?

Nu har jag ju ingen erfarenhet av just dessa skor men jag hade tills igår ett par Nike Lunarglide 4 som jag reklamerade. Hade haft dem i cirka 10 veckor och kanske gjort 40 - 50 mil i dem och de var väldigt slitna. Jag kan köpa att de kanske inte håller m

Jag struntar i att reklamera, köpte dock idag ett par Mizuno istället. Får se vad de går för....

Har inga problem med slitage av sulorna däremot håller inte tyget på ovansidan speciellt länge på flera av Asics skor. Man får vara glad om dom håller 60 mil innan ovansidan är uppluckrad.

Mina Asics DS Trainer 16 (S/S 2011) har fram till idag gjort 105 mil, och faktum är att de i princip ser som nya ut (bortsett från innertyget på hälkappan som det alltid går hål i efter 1mil...)

Det kanske är skillnad på dam och herrskor. Min man använder också dessa skor och han har inga problem med sulorna.
Eller så helt enkelt är det min löpstil...

Samma problem som Anders B.. Dags att köpa nya nu efter 50 mil. Det är tyget (meschen, heter det så?) på båda skorna precis vid lilltån.. Men skon är ju en "tävlingssko" och de håller ju inte lika länge som de lite tyngre skorna.

12