Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSlitage av Asics DS Trainers
You need to log in to create posts and topics.

12

Vrider du fötterna när du springer? Mina nuvarande DS Trainer har jag sprungit 25 mil i och de ser helt nya ut. Mina gamla DS Trainer som har gått en bra bit över 100 mil har som två punkter där sulan är sliten - vid det ställe som först når marken och vi

Jag har nog en ganska konstigt löpsteg 🙂 Springer på framfoten, ,dvs sätter aldrig i hälen. Jag landar på utsidan av framfoten vilket också är ganska tydligt när jag sitter här och granskar sulan. Vilket också förklarar varför tyget har spruckit som det

Då kanske ds trainer är fel sko för dig eftersom den har pronationsstöd = trycker ut foten ännu mer om du nu har neutralt löpsteg eller supinerar.

Jag (som startade denna tråd) kan rekommendera Saucony Cortana som ett alternativ. Bytte till dem ganska nyligen. De har ett lägre drop än Trainern men passformen är nästan identisk. Funkar mkt bra för icke hällöpare. Fantastiskt sköna skor. Sen får vi vä

Tack Lisa B för tipset. Markus, du har nog rätt där. Dock är ett par nya trainer på väg med posten just nu. Så det jag ska ha är alltså en neutral sko?

Pär, det e svårt att säga utan att ha sett slitaget på dina skor eller nån film på hur du springer men efter att ha läst det du har skrivit så tycker jag att det låter som en neutral sko vore bättre för dig. Jag såg nu att DS trainer faktiskt nu även finn

Mina DS Trainer pensionerades efter 100 mil. Inga problem med sulan. Hälkappans tyg var det hål i ganska snabbt. Men jag trivdes med dem ändå.

Jag har aldrig haft DS Trainer men har samma problem med andra skor, som slits på utsidan av framfoten för att jag supinerar. Lämnade in ett par till en skomakare som lade på nytt svart gummi som har hållit superbra, så det gummit måste vara av bättre kva

12