Quote from Guest on 4 April 2007, 09:30Sprang igår kväll en runda på ca 11 km. De första 8 var rent ut sagt SKITJOBBIGA... sprang och gick om vartannat orkade ingenting och inte var det kul heller... Efter 8 km gjorde jag en paus hos mina föräldrar, drack lite vatten och småpratade en liten st
Sprang igår kväll en runda på ca 11 km. De första 8 var rent ut sagt SKITJOBBIGA... sprang och gick om vartannat orkade ingenting och inte var det kul heller... Efter 8 km gjorde jag en paus hos mina föräldrar, drack lite vatten och småpratade en liten st
Quote from Jan Lundquist on 4 April 2007, 09:40För mig låter det som någon mental spärr. Det är något du borde kunna jobba med 🙂
För mig låter det som någon mental spärr. Det är något du borde kunna jobba med 🙂
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 09:55Jag funkar likadant på så sätt att de första kilometrarna är sega. Sedan släpper det efter 5 km och så får jag en svacka igen efter 45 minuter som går över ganska snabbt.
På riktigt långa pass så har jag en riktigt formtopp mellan 60-80 minuter.
Det är
Jag funkar likadant på så sätt att de första kilometrarna är sega. Sedan släpper det efter 5 km och så får jag en svacka igen efter 45 minuter som går över ganska snabbt.
På riktigt långa pass så har jag en riktigt formtopp mellan 60-80 minuter.
Det är
Quote from Catharina Brattlin on 4 April 2007, 10:11Jaha, jag trodde faktiskt att jag var den enda som upplevde det så...nybörjarlöpare som jag är. Men att läsa att andra mer proffsiga löpare upplever samma sak, är som medicin! Tack!
Jaha, jag trodde faktiskt att jag var den enda som upplevde det så...nybörjarlöpare som jag är. Men att läsa att andra mer proffsiga löpare upplever samma sak, är som medicin! Tack!
Quote from Jonas Täng on 4 April 2007, 10:42Gissa varför man värmer upp inför en tävling? 😉
Jag har märkt att jag behöver längre tid för uppvärmning då det är tätt mellan passen - och för varje år. Minst en halvtimmes jogg-stretch-korta sprintar mm behövs det för att jag ska kunna springa på från
Gissa varför man värmer upp inför en tävling? 😉
Jag har märkt att jag behöver längre tid för uppvärmning då det är tätt mellan passen - och för varje år. Minst en halvtimmes jogg-stretch-korta sprintar mm behövs det för att jag ska kunna springa på från
Quote from Viktor Wrede on 4 April 2007, 10:54Jag funkar på samma sätt. Första kilometrarna vad det än gäller (löpning, cykel) etc känns mest pest och jag frågar mig varför jag i HELA FRIDENS namn håller på! Men bara jag segar på lite så släpper det och det blir precis tvärtom - varför gör man inte d
Jag funkar på samma sätt. Första kilometrarna vad det än gäller (löpning, cykel) etc känns mest pest och jag frågar mig varför jag i HELA FRIDENS namn håller på! Men bara jag segar på lite så släpper det och det blir precis tvärtom - varför gör man inte d
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 12:22Nejdå du är inte ensam - tänkte på det senast igår och funderade på att skriva här och fråga. Men jag ser det också som lite av en mental "spärr" och var rädd för att befästa "tillståndet" om jag skrev om bekymret (#)
Jag har dock kommit dithän att jag I
Nejdå du är inte ensam - tänkte på det senast igår och funderade på att skriva här och fråga. Men jag ser det också som lite av en mental "spärr" och var rädd för att befästa "tillståndet" om jag skrev om bekymret (#)
Jag har dock kommit dithän att jag I
Quote from Karolina Bergsten on 4 April 2007, 12:58Känner oxå igen mig i detta! Jag brukar vara dålig på att värma upp, så jag tror att det behövs några km för att komma i gång för mig.
Känner oxå igen mig i detta! Jag brukar vara dålig på att värma upp, så jag tror att det behövs några km för att komma i gång för mig.
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 13:00Jag fungerar likadant - springer jag en mil är andra halvan 100 ggr lättare. Första 3-4 km är ofta pest. Har läst någonstans att det tar ca 40 minuter innan endorfinerna börjar härja - vet inte om det är sant, men för mej stämmer det. Det dröjer alltid lå
Jag fungerar likadant - springer jag en mil är andra halvan 100 ggr lättare. Första 3-4 km är ofta pest. Har läst någonstans att det tar ca 40 minuter innan endorfinerna börjar härja - vet inte om det är sant, men för mej stämmer det. Det dröjer alltid lå
Quote from Funbeat user on 4 April 2007, 13:39Så bra... det var inte bara jag... 🙂
Jaha... vad innebär det här nu då? Vårruset i Vbg.. hm.. jag får starta hemmifrån och kuta dit .. bara att fortsätta efter loppet och springa hem också. 😉
Göteborgsvarvet? Ta bussen till Bohus och springa in till
Så bra... det var inte bara jag... 🙂
Jaha... vad innebär det här nu då? Vårruset i Vbg.. hm.. jag får starta hemmifrån och kuta dit .. bara att fortsätta efter loppet och springa hem också. 😉
Göteborgsvarvet? Ta bussen till Bohus och springa in till