Quote from Guest on 26 April 2010, 14:44En funktion som jag skulle uppskatta och som kanske kan hittas någonstans är att kunna slumpa fram löprundor med given längd och start/slutpunkt.
Då detta kräver kunskap om vad som är vägar så krävs mer data än bara det som google maps eller eniro har men
En funktion som jag skulle uppskatta och som kanske kan hittas någonstans är att kunna slumpa fram löprundor med given längd och start/slutpunkt.
Då detta kräver kunskap om vad som är vägar så krävs mer data än bara det som google maps eller eniro har men
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 14:54Kanner inte till nagot med den funktionen men http://www.gmap-pedometer.com/ anvander sig av http://www.openstreetmap.org/ dar aven vissa stigar (inte alla) finns med. Sedan kan man rita en runda och fa hojdprofil pa den.
(Klicka pa OSM i ovre hogra horn
Kanner inte till nagot med den funktionen men http://www.gmap-pedometer.com/ anvander sig av http://www.openstreetmap.org/ dar aven vissa stigar (inte alla) finns med. Sedan kan man rita en runda och fa hojdprofil pa den.
(Klicka pa OSM i ovre hogra horn
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 20:15Kan man få fram totala höjdskillnaden på gmap?
Kan man få fram totala höjdskillnaden på gmap?
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 22:51Du menar max-min eller räkna ihop antal backar? Första: ja på ett ungefär om du använder ögonen. Andra: nej.
Klicka på länken, intuitivt och enkelt att testa sig fram...
Du menar max-min eller räkna ihop antal backar? Första: ja på ett ungefär om du använder ögonen. Andra: nej.
Klicka på länken, intuitivt och enkelt att testa sig fram...
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 23:19Peter P: Då jag gick i skolan funderade jag på att koda ihop en liknande funktion. Problemet är väl att en grafalgoritm inte vet så mycket om omgivningen.
Mina idéer då gick i stil med att spotta ut viapunkter i olika mönster runt given start-/slutpunkt.
Peter P: Då jag gick i skolan funderade jag på att koda ihop en liknande funktion. Problemet är väl att en grafalgoritm inte vet så mycket om omgivningen.
Mina idéer då gick i stil med att spotta ut viapunkter i olika mönster runt given start-/slutpunkt.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 10:33Olle: Hade jag varit ung och entusiastisk så hade jag gladeligen kastat mig övet detta och sjutton andra programmeringsprojekt. Tyvärr tryter orken nuförtiden och jag letar därför underhuggare eller andra som kan göra jobbet medan jag står bakom och hejar
Olle: Hade jag varit ung och entusiastisk så hade jag gladeligen kastat mig övet detta och sjutton andra programmeringsprojekt. Tyvärr tryter orken nuförtiden och jag letar därför underhuggare eller andra som kan göra jobbet medan jag står bakom och hejar
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 10:37Hmmmm, varfor kanner jag igen det dar? Undertecknad rakar vara doktorand 😉
Hmmmm, varfor kanner jag igen det dar? Undertecknad rakar vara doktorand 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 10:42Just professorer lider nog av denna åkomma i hög grad. Därför skaffar de sig doktorander som får göra allt hårt arbete 🙂
Just professorer lider nog av denna åkomma i hög grad. Därför skaffar de sig doktorander som får göra allt hårt arbete 🙂
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 10:57Min chef ar iaf fd lopare, med forstaelse for humorsvangningar pga av skada eller lopbehov pa lunchraster...
Hmmm, loparrundor var det ja.... 😉
Min chef ar iaf fd lopare, med forstaelse for humorsvangningar pga av skada eller lopbehov pa lunchraster...
Hmmm, loparrundor var det ja.... 😉
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 09:18Då får väl jag (förhållandevis ung) ta tag i det då 😉
Det kan vara så att jag jobbar med webbtjänster inom ruttplanering. Jag lägger in en RFC i passande projekt så får vi se om funktionaliteten dyker upp.Bäst vore väl en tjänst som jobbar på OSM data.
Då får väl jag (förhållandevis ung) ta tag i det då 😉
Det kan vara så att jag jobbar med webbtjänster inom ruttplanering. Jag lägger in en RFC i passande projekt så får vi se om funktionaliteten dyker upp.
Bäst vore väl en tjänst som jobbar på OSM data.