Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSluta stretcha - lägg tiden på cy …
You need to log in to create posts and topics.

Jag gör ett litet test just nu där jag stretchar minimalt. Det enda jag stretchar är framsida lår, vaderna, bröst & biceps och triceps. Allt annat hoppar jag över.
Känner mig ganska stel, men sen har jag tränat ganska mycket de senaste dagarna + min nya s

Jag tror fortfarande så här:

Har man normal rörlighet och den rörlighet ens idrott kräver tror jag inte man behöver lägga så mycket tid på rörlighetsträning.

Onormalt hög och onormalt låg rörlighet ökar skaderisken ungefär lika mycket jämfört med normal

Vad tror du är normal rörlighet då? Och varför cyklar du?

Det är ju inte världens lättaste fråga att svara på.

Man kan ju kolla hos en sjukgymnast om man tror att man är stel.

Varför jag cyklar? Vad har det med tråden att göra?

Men i alla fall:
Jag cyklar för att det är kul!
Jag cyklar för det är det är en g

Varför man cyklar har en hel del med tråden att göra. Om man enbart cyklar för att man ska bli vindsnabb på cykel så är det väl ok att fundera på om man ska stretcha eller inte. Det verkar ju tom som om en massa doping piller & sprutor kan göra en till e

ja åtminstone onormalt stela på något håll i kroppen, antagligen kompenserat med att vara onormalt viga eller fria i en annan del.. 🙂

Jonas: Av din bild att döma är du onormalt stel i din vänstra sidan av nacken! (#)

och ovanligt vig i högersidan...?

japps bara en sån sak! Det säger ju det mesta (H)

Jonas
Trist inlägg när du börjar blanda in doping i diskussionen. Försök istället att inse att bara för att du tycker maximal rörlighet är viktig så behöver inte alla andra göra det.

Den bästa rörlighetsträning jag nånsin fått var när jag gick på ett gym