Quote from Guest on 18 November 2013, 11:31Hur gör ni när ni känner er lite dåliga, men ändå så pass att ni är uppe och går och jobbar - springer ni när ni tänkt, eller väntar ni till ni känner er helt OK?
Tänker på "lite ont i halsen", lite dålig i magen, ont i huvudet, lite snuvig och hes...?
Ha
Hur gör ni när ni känner er lite dåliga, men ändå så pass att ni är uppe och går och jobbar - springer ni när ni tänkt, eller väntar ni till ni känner er helt OK?
Tänker på "lite ont i halsen", lite dålig i magen, ont i huvudet, lite snuvig och hes...?
Ha
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 11:41Jag brukar köra med tumregeln att om jag har feber eller något som rör halsen (halsont, hes, hostig) så springer jag INTE. Enda undantaget på detta är den där sista, eftersläpande torrhostan som kan dröja sig kvar länge efter en förkylning. Om den hostan
Jag brukar köra med tumregeln att om jag har feber eller något som rör halsen (halsont, hes, hostig) så springer jag INTE. Enda undantaget på detta är den där sista, eftersläpande torrhostan som kan dröja sig kvar länge efter en förkylning. Om den hostan
Quote from Jonny Persson on 18 November 2013, 11:42Lite ont i halsen gör t.ex. att jag inte springer. Oftast resonerar jag som att om jag behöver fundera på om jag ska springa eller inte så bör jag nog inte springa. Hellre en vilodag för säkerhets skull än tre extra för att jag chansade fel.
Lite ont i halsen gör t.ex. att jag inte springer. Oftast resonerar jag som att om jag behöver fundera på om jag ska springa eller inte så bör jag nog inte springa. Hellre en vilodag för säkerhets skull än tre extra för att jag chansade fel.
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 11:50Mackan, exakt så tänker jag också.
Om jag ens behöver fundera över om jag är kurant nog att träna är det antagligen vettigare att vila en extra dag.
Mackan, exakt så tänker jag också.
Om jag ens behöver fundera över om jag är kurant nog att träna är det antagligen vettigare att vila en extra dag.
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 12:47Mackan och Annica: Ja, så är det. Fast den intuitionen tar det ju tid att utveckla. Många års träning och antagligen ett par lärdomar "the hard way" så att säga.
Är man relativ nybörjare och vill minimera risken för misstag, så är det svårt att veta hur
Mackan och Annica: Ja, så är det. Fast den intuitionen tar det ju tid att utveckla. Många års träning och antagligen ett par lärdomar "the hard way" så att säga.
Är man relativ nybörjare och vill minimera risken för misstag, så är det svårt att veta hur
Quote from Jonny Persson on 18 November 2013, 12:57Ja det är svårt det där. På samma sätt som det är svårt att tolka in vad som är lite för dig och lite för mig. För en del är lite ont i halsen kanske inte värre än att dom är torra i halsen eller hesa för att dom pratat mycket. För andra är lite ont i hal
Ja det är svårt det där. På samma sätt som det är svårt att tolka in vad som är lite för dig och lite för mig. För en del är lite ont i halsen kanske inte värre än att dom är torra i halsen eller hesa för att dom pratat mycket. För andra är lite ont i hal
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 14:14Självkännedom skulle jag kalla det men jag antar att vi menar samma sak. Tyvärr är det inget man utvecklar över nätet, och även om andras åsikter och tankar i ämnet kan vara spännande kuriosa är det egentligen ganska meningslös information. För vad är "fö
Självkännedom skulle jag kalla det men jag antar att vi menar samma sak. Tyvärr är det inget man utvecklar över nätet, och även om andras åsikter och tankar i ämnet kan vara spännande kuriosa är det egentligen ganska meningslös information. För vad är "fö
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 14:47Jag kortar av eller lugnar ner passen när jag är tveksam. Backintervallerna blir mellanmjölksjogg, långpassen blir medeldistans och plötsligt räknar jag en rask promenad som träning. Det gör att jag behåller vanan att byta om o ge mig ut fastän det snöglo
Jag kortar av eller lugnar ner passen när jag är tveksam. Backintervallerna blir mellanmjölksjogg, långpassen blir medeldistans och plötsligt räknar jag en rask promenad som träning. Det gör att jag behåller vanan att byta om o ge mig ut fastän det snöglo
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 15:28Jag springer tidiga morgnar; ibland mycket svårt att veta om man är hängig eller bara trött. Det brukar visa sig..
Tränar med lite snuva, lite hosta.
Tränar aldrig med ont i halsen, sjukdomskänsla eller feber!
Precis som föregående inlägg är detta jättesv
Jag springer tidiga morgnar; ibland mycket svårt att veta om man är hängig eller bara trött. Det brukar visa sig..
Tränar med lite snuva, lite hosta.
Tränar aldrig med ont i halsen, sjukdomskänsla eller feber!
Precis som föregående inlägg är detta jättesv
Quote from Funbeat user on 18 November 2013, 20:06Jag skippar allt pulshöjande vid sjukdom och ägnar mig istället åt lugn styrketräning.
Jag skippar allt pulshöjande vid sjukdom och ägnar mig istället åt lugn styrketräning.