Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSmärta i ljumske/bäcken
You need to log in to create posts and topics.

12

Slänger ut en fråga och hoppas att någon känner igen sig.

Sprang tempopass i förra veckan, låg ca 1min snabbare per k än min vanliga "mil-tid", löper normalt långdistans. Precis när jag nästan var framme (efter ca 35min) fick jag en knivskarp och mycket

Kan det vara gracilis som fått en sträckning?
http://www.dintraning.se/muskel/33/M.-Gracilis.html

Om det gör så jätteont borde du gå till en idrottsläkare på en gång.

Gör det ont på vänster eller höger sida om du lyfter vänster ben? Dum fråga kanske, men för mig kan det bli så ibland. Kommer och går, kan inte känna efter nu hur det stämmer in på ditt prolem efter som det inte gör ont på det sättet just nu. Hugger till

Låter som en bristning i aduktormusklerna som för benet inåt. Har haft det själv och det är bara vila som hjälper och sen försiktigt komma igång igen. Rätt så vanlig skada vid långdistanslöpning där musklerna blir ojämt starka pga ensidig träning.

Som re

Det gör ont på vänster sida när jag lyfter eller stödjer på vänster ben.

Jag har själv funderat på addaktors muskeln, men jag har inga smärtor när jag stretchar, är väldigt rörlig och förhållandevis vig och känner ingenting när jag gör yoga eller vanlig

Det går att få stressfraktur i bäckenbenet.

Efter min muskelbristning nyligen kunde jag cykla, gå försiktigt, stretcha försiktigt men inte springa.

Foglossning?

Min väninna sa faktiskt att det lät som när hon hade foglossning, men jag inbillar mig att man måste vara gravid för att få det...eller?
Och det är jag med 100% säkerhet inte:)

Camilla, det låter lite som det jag har haft tidigare: smärta högst upp insida lår, så att det liksom går in mot bäcken-/blygdben. Smärtan dök upp en dag när jag hade sprungit lite snabbare än vanligt och dessutom nyligen åkt en del klassisk skidåkning. F

12