Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSmärta i ljumske/bäcken
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Jag kunde under många år få en smärta som man upplevde som ett knivhugg i ljumsken. Kom ofta efter det att jag sprungit och påminner om det du beskriver. För mig var det ett ljumsbråck. Dock så litet att det inte märktes på något annat sätt.
Efter en

Ett tag sen ni avslutade diskussionen, men jag har nyligen fått ont på ett sätt som nästan precis låter som Camillas, och jag blir nyfiken på hur det gick?!

Det började (vad jag tror) efter att jag legat lite stelt på vänster sida i 2h (jag var försökspe

Jag vet precis vad det är.
För jag lider av exakt samma sak, sedan två månader tillbaka.

Det är den vita vävnaden i höfleden som har fått ta för mycket smällar vid löpträningen. Nu har du antagligen ett mycket tunnt skikt av denna vävnanad och det funger

Tack så mycket för svar!

Jag hade liknande symptom. Ömt i ljumske och blygdben. Efter många konsultationer fick jag diagnosen bäckensfogs inflammation efter magnetröntgen. Två rejäla ordinationer med diklofernak bröt till slut ned inflammationen. Jag kunde knappt gå till slut, in

Hej!

Har EXAKT samma problem sedan en tid tillbaka.

Började med problem med ljumsken, framförallt efter fotbollsträning. Gick till naprapat då jag fick stor värk i sidan på ryggen, han konstaterade att jag var sned i bäckenet (vilket jag hört förr). Ha

Hej!
Hade exakt samma symptom under 2010 med symfysit (inflammation i pubisbenet), som faktiskt liknar foglossning enligt läkare.

Provade allt (vilade, stretchade, käkade voltaren m.m.) men fick sedan kontakt med Mårten Prosell i Uppsala och då vände de

Jaha, då är de min tur att sälla mig till denna skara. Jag är tacksam för den här tråden eftersom det är den enda jag har hittat som beskiver mina symptom på ett bra sätt.

Men är det någon som kan ge mig en rekommendation på vart jag ska vända mig i Stoc

låter som ett ljumskbråck, bristning i adductorna eller fel på pubis benet.
men du kan ha för svaga nedre magmuskler som har gjort att du har fåt en liten överbelastning genom att du har korrigerat dig när du trycker på vid din löpning.

men bäst är att

12