Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSmärtan vid långpass över 33km
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Tränar inför min första mara och har nosat några gånger på mellan 28-30km och 2ggr på drygt 37km. Gjorde igår mitt sista långa långpass, innan stockholm marathon, på 37km och det kändes OK förutom den nästan outhärdliga smärta man får i benen! Ingen

Vätskebrist kan vara en av trötthetsfaktorerna.

Jag har själv upplevt samma problem när jag cyklar. Ibland klarar jag 3 timmar utan sveda och ibland får jag grym sveda. De gånger jag haft svedan dricker jag som en kamel efteråt. Därför tror jag det är vä

Kollade din fart på distansrundorna,utan att veta din förmåga verkar den human.Det gör ont i början när man ökar distansen.Mitt första 6-timmars bröt jag för jag trodde att det var en skada på g,men det var bara muskeltrötthet.Springer själv Maran eller l

Trötta muskler av hårt monotont muskelarbete. Springer jag ett lugnare långpass på tre timmar så kan jag bli lite trött och stum men det är inget som kan jämföras med hur djävla ont det gör på slutet av ett maraton i maxfart.

Det är den här smärtan som d

Ja intala dig att smärtan är din vän och fall inte för frestelsen att stanna. Min kropp brukar skrika till mig att stanna varenda steg de sista 7 km av ett maratonlopp. Energitom är en annan femma. Då sjunker farten obönhörligt.

Smärta är en del av löpningen. Kolla in den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=StGekhxY-qg&feature=player_embedded

Yuki Kawauchi gjorde som otippad amatör Tokyomaran på 2:08:37, kom trea och gav smärtan ett ansikte som man sent glömmer.

Vidrigt skönt det ser ut att vara!

Wasabi?

Där kan man tala om "mind over matter"!

Hmm, vad säger det om min träning om jag inte känner igen något av den smärtan ni talar om? Kör jag för långsamt? Men långpass skall ju vara långsamma? Och jag brukar köra fartökningar över maratempo sista 10km.

12