Quote from Guest on 26 July 2009, 17:44Hej,
Jag har precis kommit igång igen med att löpa efter ett långt upphåll. Dock har jag problem med att mina anklar gör så jäkla ont när jag löper och även när jag promenerar.
Smärtan är som värst i senorna på framsidan och lite i akillesfästet.Jag
Hej,
Jag har precis kommit igång igen med att löpa efter ett långt upphåll. Dock har jag problem med att mina anklar gör så jäkla ont när jag löper och även när jag promenerar.
Smärtan är som värst i senorna på framsidan och lite i akillesfästet.
Jag
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 17:54Du snörar kanske skorna för hårt?
Du snörar kanske skorna för hårt?
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 18:08Voltaren krämen är inte mycket kräm i. Se till att få det hela undersökt och ska du äta tabletter så pröva Diklofenak istället för Ipren. De funkar lika bra som Voltaren men är skonsammare mot bla magen.
Voltaren krämen är inte mycket kräm i. Se till att få det hela undersökt och ska du äta tabletter så pröva Diklofenak istället för Ipren. De funkar lika bra som Voltaren men är skonsammare mot bla magen.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 22:56Jag försöker undvika smärtstillande när jag ska löpträna. Annars är det lätt att det blir värre om man springer mer innan det känns bra. Jag testar linement typ ormsalva från apoteket. Det tycker jag funkar bra att massera in på kvällen.
Jag försöker undvika smärtstillande när jag ska löpträna. Annars är det lätt att det blir värre om man springer mer innan det känns bra. Jag testar linement typ ormsalva från apoteket. Det tycker jag funkar bra att massera in på kvällen.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 23:42Det SKA göra ont när man börjar träna efter ett långt uppehåll. Botemedlet heter träna, träna och träna. Det kommer att kännas mycket bättre efter 25 pass. "Smärta är vekhet som lämnar kroppen" har en vis person sagt.
Det SKA göra ont när man börjar träna efter ett långt uppehåll. Botemedlet heter träna, träna och träna. Det kommer att kännas mycket bättre efter 25 pass. "Smärta är vekhet som lämnar kroppen" har en vis person sagt.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 23:48Varför ska det göra ont när man börjar efter uppehåll? Det går ju också att börja försiktigt och öka successivt för att minimera skaderisken. Eller är det något jag inte förstått?
Varför ska det göra ont när man börjar efter uppehåll? Det går ju också att börja försiktigt och öka successivt för att minimera skaderisken. Eller är det något jag inte förstått?
Quote from Fredrik Närenfors on 26 July 2009, 23:54Så klart det inte ska göra ont. Det där med smärta och vekhet är bara en massa trams.
Träningsvärk däremot kanske man får stå ut med i början. Men det är något helt annat.
Så klart det inte ska göra ont. Det där med smärta och vekhet är bara en massa trams.
Träningsvärk däremot kanske man får stå ut med i början. Men det är något helt annat.
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 09:39Nej, ont på det sättet skall man inte behöva ha. Det akuta kan jag inte säga något om, men jag kan rekommendera tåhävningar. De stärker både vader och fötter.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669557Sen skulle jag gissa på att du ökat på fö
Nej, ont på det sättet skall man inte behöva ha. Det akuta kan jag inte säga något om, men jag kan rekommendera tåhävningar. De stärker både vader och fötter.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669557
Sen skulle jag gissa på att du ökat på fö
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 10:59Låter exakt som min överbelastning jag fick när jag skulle börja springa igen efter vintern. Jag körde trots att jag kände stelhet i anklarna, vilket slutade med superinflammation. Svullna anklar (och hela fotleden, runt om), feber nattsvettningar och yrs
Låter exakt som min överbelastning jag fick när jag skulle börja springa igen efter vintern. Jag körde trots att jag kände stelhet i anklarna, vilket slutade med superinflammation. Svullna anklar (och hela fotleden, runt om), feber nattsvettningar och yrs
Quote from Funbeat user on 27 July 2009, 13:10@Arrak: Vad hade du då drabbats av?
Jag har lagt in en blänkare på skador för att ev. kunna få svar på vad jag har fått. Jag svullnar också upp jättemycket, foten ser helt deformerad ut runt ankeln och har ont i fot"ryggen" precis där den går upp i benet
@Arrak: Vad hade du då drabbats av?
Jag har lagt in en blänkare på skador för att ev. kunna få svar på vad jag har fått. Jag svullnar också upp jättemycket, foten ser helt deformerad ut runt ankeln och har ont i fot"ryggen" precis där den går upp i benet