Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSM Vinter-Biathle
You need to log in to create posts and topics.

Att man ska vara ansluten är ett krav från förbundet då det gäller SM-medaljer.
Mot en avgift av 20 skr extra blir man 1-dags medlem i IS Göta och får då tävla om fina SM-medaljer:-)

Paul, kan man då fixa det på plats?

Oj vad sent svar!

Ja man kan betala på plats, men då tillkommer efteranmälningsavgiften på 50 kronor. Så rent ekonomiskt är det ju bättre att betala till pg nummer!

//Paul
.

Min kommentar gällde varför man måste vara medlem i just mångkampsförbundet. Detta är ju inte mångkamp (5-kamp). Det påminner mer om triathlon faktiskt och då borde väl ett medlemsskap där räcka? Men det gör det kanske?

Mångkampsförbundet ligger väl under militärförbunden precis som triathlon gjorde förut. Det kanske hade gått om inte triathlon ville bryta sig ur och skapa sig ett eget förbund. Triathlonförbundet har ju även duathlon och aquathlon.

Biathle är om jag fö

Törbjörn. anledning är kanske för att det är Svenska Mångkampsförbundet som ska dela ut medaljer.

samma sak inom simning. Man kan inte vinna en medalj från Svensk simförbundet om man inte är medlem.

man kanske skulle ifrågasätta istället värför har Sv

Biathle är en gren inom Modern femkamp som ingår i svenska mångkampsförbundet. Det är förbundets regler som säger att den tävlandes förening ska vara ansluten till SMKF då det gäller SM.

Det är inte bara förbundets regler, även om du tävlar i friidrott e

Jag förstår reglerna. Men om man jämför med simning, så ska man självklart vara med i simförbundet eller klubb ansluten. Det finns inget annat förbund som trovärdigt kan arrangera SM i simning. Men biathle skulle kunna arrangeras lika trovärdigt av triath

Kan man bli klubbmästare utan att vara medlem i klubben?

Jag är svensk medborgare.