Quote from Guest on 22 October 2012, 09:19Jag kan crawla långt å långsamt, håller på att få till voltvändningarna så det mesta är lugnt å fridfullt.
Problemet: Om 4 veckor ska jag simma fort i 200m och det är inte lätt.
Tips på trängs upplägg mottages. 50or, hundringar, 2hudringar? man blir ju br
Jag kan crawla långt å långsamt, håller på att få till voltvändningarna så det mesta är lugnt å fridfullt.
Problemet: Om 4 veckor ska jag simma fort i 200m och det är inte lätt.
Tips på trängs upplägg mottages. 50or, hundringar, 2hudringar? man blir ju br
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 09:29jag kollade snabbt på din träning har du möjligt eller lust att simma 3ggr/vecka?
det ser ut som du simma allt från 0-3x men mest ofta 2x/vecka.
jag kollade snabbt på din träning har du möjligt eller lust att simma 3ggr/vecka?
det ser ut som du simma allt från 0-3x men mest ofta 2x/vecka.
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 09:403-4 ggr i veckan ska det bli
3-4 ggr i veckan ska det bli
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 10:01utöver din simskola pass skulle jag tipsa om en lång pass och två sprint pass.
de veckor du inte har tid för 4 sim pass kan du hoppa över den lång pass, men undervika två sprint pass i rad. Alltså har minst en långpass eller sim vila dag emellan.
Det
utöver din simskola pass skulle jag tipsa om en lång pass och två sprint pass.
de veckor du inte har tid för 4 sim pass kan du hoppa över den lång pass, men undervika två sprint pass i rad. Alltså har minst en långpass eller sim vila dag emellan.
Det
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 10:20Tack!
Ska prova detta, ser ok ut. Blir nog lite svårt med start 2 på hundringarna, ser det som ett mål att klara det.
Tack!
Ska prova detta, ser ok ut. Blir nog lite svårt med start 2 på hundringarna, ser det som ett mål att klara det.
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 10:42Janne, välkommen till Falun den 17 november. Är ingen höjdare på att simma men har ett tillägg. Eftersom loppet sker med flera i samma bana är voltvändningarna viktiga att få till; alltså att träna på att hålla koll på simmare framför och bakom och vända
Janne, välkommen till Falun den 17 november. Är ingen höjdare på att simma men har ett tillägg. Eftersom loppet sker med flera i samma bana är voltvändningarna viktiga att få till; alltså att träna på att hålla koll på simmare framför och bakom och vända
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 10:49ett tips för voltvändningar när man är flera i samma bana.
När du har 3-5m från kanten, börja smyga över till vänster. så när du göra din vändning ligger du redan på den vänster halva av banan. När du då ska skjuta ifrån behöver du bara gå rakt och i
ett tips för voltvändningar när man är flera i samma bana.
När du har 3-5m från kanten, börja smyga över till vänster. så när du göra din vändning ligger du redan på den vänster halva av banan. När du då ska skjuta ifrån behöver du bara gå rakt och i
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 11:01Ryan, "När du har 3-5m från kanten, börja smyga över till vänster". Problemet för mig är att veta att man har fritt 3-5 meter framför.
Ryan, "När du har 3-5m från kanten, börja smyga över till vänster". Problemet för mig är att veta att man har fritt 3-5 meter framför.
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 11:07ryggsims flaggor ligger 5m och den "+" som ligger på botten är 1-2m.
men har man svårt att bedömer avstånd, titta framåt då och då, när du är nära till kanten och ingen annan är framför dig kan du gå över.
för de som vill simma om tips jag att de simma
ryggsims flaggor ligger 5m och den "+" som ligger på botten är 1-2m.
men har man svårt att bedömer avstånd, titta framåt då och då, när du är nära till kanten och ingen annan är framför dig kan du gå över.
för de som vill simma om tips jag att de simma
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 12:00Många för mej är 15-20 🙂 och då blir det kort (5 sec) vila på slutet.
Max 2 st/per bana står det i reglerna för Falun, blir det trångt så kommer jag inte att voltvända för det är inte vinst varje gång.
Detta ska bli kul men mitt riktiga vintermål är att
Många för mej är 15-20 🙂 och då blir det kort (5 sec) vila på slutet.
Max 2 st/per bana står det i reglerna för Falun, blir det trångt så kommer jag inte att voltvända för det är inte vinst varje gång.
Detta ska bli kul men mitt riktiga vintermål är att