Quote from Funbeat user on 9 October 2014, 20:46Jag byter olika skor förebyggande syfte mot skador . Det är huvud saken . Men givetvis man vill ha "snabba skor " till Tävling ! 🙂
Jag byter olika skor förebyggande syfte mot skador . Det är huvud saken . Men givetvis man vill ha "snabba skor " till Tävling ! 🙂
Quote from Funbeat user on 9 October 2014, 21:14Fast jag var mer inne på att man har en fördel av att träna i snabbare skor - att man vänjer sig vid att träna i ett snabbare tempo. Om man springer vanliga mellanmjölkspass i ett visst tempo kanske man inser att det faktiskt funkar lika bra i ett lite sn
Fast jag var mer inne på att man har en fördel av att träna i snabbare skor - att man vänjer sig vid att träna i ett snabbare tempo. Om man springer vanliga mellanmjölkspass i ett visst tempo kanske man inser att det faktiskt funkar lika bra i ett lite sn
Quote from Funbeat user on 11 October 2014, 20:28Om du är snabbare i tävlingsskorna och de dessutom är skönare så är det väl inget att fundera på. Träna mer i dem då. 🙂 Tror ärligt talat inte att någon skada smyger sig på och sen pang händer det något för att du byter skor. Du kommer få varningstecken
Om du är snabbare i tävlingsskorna och de dessutom är skönare så är det väl inget att fundera på. Träna mer i dem då. 🙂 Tror ärligt talat inte att någon skada smyger sig på och sen pang händer det något för att du byter skor. Du kommer få varningstecken
Quote from Funbeat user on 25 October 2014, 14:49Jo, helt sant förstås, Jonas. Inget att fundera på. 🙂
Och nu har jag ju lämpligt nog köpt ett par skor som är mittemellan mina två gamla par och som jag är otroligt nöjd med. Som en dröm. (L)
Jo, helt sant förstås, Jonas. Inget att fundera på. 🙂
Och nu har jag ju lämpligt nog köpt ett par skor som är mittemellan mina två gamla par och som jag är otroligt nöjd med. Som en dröm. (L)
Quote from Funbeat user on 28 October 2014, 18:55Röda skor på träning och svarta på tävling, eller ja sandaler då i mitt fall 😉 ... men ryktas att brandgult ska vara snabbast...
Röda skor på träning och svarta på tävling, eller ja sandaler då i mitt fall 😉 ... men ryktas att brandgult ska vara snabbast...
Quote from Funbeat user on 29 October 2014, 15:18Brandgult är oslagbart!
Dessutom högsäsong just nu.
En stickad mössa kan kanske passa till skorna?
BILD:http://4.bp.blogspot.com/_bwxBviz5M9c/TSyGQ5_LLOI/AAAAAAAAAUA/ToSUV51dVZY/s320/3g.jpg
Brandgult är oslagbart!
Dessutom högsäsong just nu.
En stickad mössa kan kanske passa till skorna?
BILD:http://4.bp.blogspot.com/_bwxBviz5M9c/TSyGQ5_LLOI/AAAAAAAAAUA/ToSUV51dVZY/s320/3g.jpg
Quote from Funbeat user on 29 October 2014, 22:32Jag tror det beror lite på vilken slags löpare man är. Lätta skor har ofta mindre dämpning och lägre drop, vilket kräver en annan teknik. Om man är hällöpare och springer med dåligt dämpade skor kan det nog vara lättare att bli skadad.
För egen del känne
Jag tror det beror lite på vilken slags löpare man är. Lätta skor har ofta mindre dämpning och lägre drop, vilket kräver en annan teknik. Om man är hällöpare och springer med dåligt dämpade skor kan det nog vara lättare att bli skadad.
För egen del känne