Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag byter olika skor förebyggande syfte mot skador . Det är huvud saken . Men givetvis man vill ha "snabba skor " till Tävling ! 🙂

Fast jag var mer inne på att man har en fördel av att träna i snabbare skor - att man vänjer sig vid att träna i ett snabbare tempo. Om man springer vanliga mellanmjölkspass i ett visst tempo kanske man inser att det faktiskt funkar lika bra i ett lite sn

Om du är snabbare i tävlingsskorna och de dessutom är skönare så är det väl inget att fundera på. Träna mer i dem då. 🙂 Tror ärligt talat inte att någon skada smyger sig på och sen pang händer det något för att du byter skor. Du kommer få varningstecken

Jo, helt sant förstås, Jonas. Inget att fundera på. 🙂

Och nu har jag ju lämpligt nog köpt ett par skor som är mittemellan mina två gamla par och som jag är otroligt nöjd med. Som en dröm. (L)

Röda skor på träning och svarta på tävling, eller ja sandaler då i mitt fall 😉 ... men ryktas att brandgult ska vara snabbast...

Brandgult är oslagbart!

Dessutom högsäsong just nu.
En stickad mössa kan kanske passa till skorna?
BILD:http://4.bp.blogspot.com/_bwxBviz5M9c/TSyGQ5_LLOI/AAAAAAAAAUA/ToSUV51dVZY/s320/3g.jpg

Jag tror det beror lite på vilken slags löpare man är. Lätta skor har ofta mindre dämpning och lägre drop, vilket kräver en annan teknik. Om man är hällöpare och springer med dåligt dämpade skor kan det nog vara lättare att bli skadad.

För egen del känne

12