Quote from Guest on 12 September 2011, 22:21Jag skulle tacksamt ta emot förslag på relativt korta fartpass (intervaller, snabbdistans whatever – allt som får mig att springa fortare). I våras började jag följa ett träningsprogram och jag upplevde att till exempel intervallpassen tog rätt lång tid.
Jag skulle tacksamt ta emot förslag på relativt korta fartpass (intervaller, snabbdistans whatever – allt som får mig att springa fortare). I våras började jag följa ett träningsprogram och jag upplevde att till exempel intervallpassen tog rätt lång tid.
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 22:31Jag tycker 2 km el 10 min kan räcka. Då har pulsen kommit igång i alla fall.
Har du sprungit långpass över 20 på länge? Annars hade jag nog gjort det i din sits. Snarast då! Sen ett 10km i tänk LL tempo i slutet av denna vecka skall jag få in. Annars vil
Jag tycker 2 km el 10 min kan räcka. Då har pulsen kommit igång i alla fall.
Har du sprungit långpass över 20 på länge? Annars hade jag nog gjort det i din sits. Snarast då! Sen ett 10km i tänk LL tempo i slutet av denna vecka skall jag få in. Annars vil
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 08:37Tack, Magnus! 2 km tycker jag också låter rimligt.
Långpass över 20 km har varit försvinnande få tyvärr. Hinner dessvärre inte med något sånt förrän till helgen och det känns alldeles för sent. Men 10 km i tänkt LL tempo skulle funka.
Tack för dina synp
Tack, Magnus! 2 km tycker jag också låter rimligt.
Långpass över 20 km har varit försvinnande få tyvärr. Hinner dessvärre inte med något sånt förrän till helgen och det känns alldeles för sent. Men 10 km i tänkt LL tempo skulle funka.
Tack för dina synp
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 08:48Ingmari, om tiden är knapp (känner igen det där...) skulle jag snarare dra ner på efterjoggen än på uppvärmningen. Effekten av nerjogg är tämligen omstridd, för att inte säga vetenskapligt obevisad. Jag läste för något år sedan om någon studie där halva g
Ingmari, om tiden är knapp (känner igen det där...) skulle jag snarare dra ner på efterjoggen än på uppvärmningen. Effekten av nerjogg är tämligen omstridd, för att inte säga vetenskapligt obevisad. Jag läste för något år sedan om någon studie där halva g
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 08:5610 min löpning brukar vara min uppvärmning. Sedan gasar jag naturligtvis inte på för fullt, men då har kroppen kommit igång.
För LL så är långpass i kuperad terräng nyckeln till att klara av det på ett bra sätt. Det är inte sträckan som är intressant när
10 min löpning brukar vara min uppvärmning. Sedan gasar jag naturligtvis inte på för fullt, men då har kroppen kommit igång.
För LL så är långpass i kuperad terräng nyckeln till att klara av det på ett bra sätt. Det är inte sträckan som är intressant när
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 09:07Ingmari, det där hur man förbereder sig inför ett lopp kan ju vara väldigt inviduellt, men de flesta förespråkar ändå att man går ner i träningsmängd de sista två veckorna före ett lopp som LL. Med det sagt tror jag att det är försent att köra något längr
Ingmari, det där hur man förbereder sig inför ett lopp kan ju vara väldigt inviduellt, men de flesta förespråkar ändå att man går ner i träningsmängd de sista två veckorna före ett lopp som LL. Med det sagt tror jag att det är försent att köra något längr
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 14:58Jag körde 10km lopp i helgen som va, litet bergslopp idag om 10km, ett lite längre pass senare i veckan och lugnt på halvmaran bara för att få längdpassen i benen.
Personligen! så vet jag att jag återhämtar mig snabbt och därav kan jag springa långt även
Jag körde 10km lopp i helgen som va, litet bergslopp idag om 10km, ett lite längre pass senare i veckan och lugnt på halvmaran bara för att få längdpassen i benen.
Personligen! så vet jag att jag återhämtar mig snabbt och därav kan jag springa långt även
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 16:52Det finns knappt ett smack (smäck ;)) du kan göra till LL 2011 men ofantligt desto mycket mer till LL2012! Knappast svaret du villa ha... 😉
Det finns knappt ett smack (smäck ;)) du kan göra till LL 2011 men ofantligt desto mycket mer till LL2012! Knappast svaret du villa ha... 😉
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 17:22hehe sågning 😉
Ladda mentalt och ge dig tusan på att slå en tid och så kommer du göra det!
hehe sågning 😉
Ladda mentalt och ge dig tusan på att slå en tid och så kommer du göra det!
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 20:11Nej, absolut ingen sänkning men ett ärligt svar på en allvarligt menad fråga. Det finns ingen quick fix för tre mil kuperat. Ingen laglig iaf. 😉
Nej, absolut ingen sänkning men ett ärligt svar på en allvarligt menad fråga. Det finns ingen quick fix för tre mil kuperat. Ingen laglig iaf. 😉