Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 13:54Är inte 3 km/h snabbt?
Är inte 3 km/h snabbt?
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 14:43Vad Jonas skrev fattade jag flaska av.
Förkortningar är inte min bästa sida - det heller. (#)Dock är det så att håller jag på nåt dygn kan jag springa fort.
I Antibes på ett 6D hängde jag snabbaste stafettlöparen - de hade en 24H-stafett sista dygnet -
Vad Jonas skrev fattade jag flaska av.
Förkortningar är inte min bästa sida - det heller. (#)
Dock är det så att håller jag på nåt dygn kan jag springa fort.
I Antibes på ett 6D hängde jag snabbaste stafettlöparen - de hade en 24H-stafett sista dygnet -
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 15:09LSD: Long Slow Distance, en form av konditionsträning om du så vill, "långdistans" i ett annat ord.
FTx/FTa/ST är benämningar på muskelfibertyper, där FTx (eller IIx beroende på hur man vill benämna dom) är minst uthållig, men ger mest kraft, FTa (IIa),
LSD: Long Slow Distance, en form av konditionsträning om du så vill, "långdistans" i ett annat ord.
FTx/FTa/ST är benämningar på muskelfibertyper, där FTx (eller IIx beroende på hur man vill benämna dom) är minst uthållig, men ger mest kraft, FTa (IIa),
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 15:26http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 15:45Nu skrev du ju fel Jonas, FTx som är snabbast måste väl ändå vara mer lämpad på 100m än FTa.
FT = Fast Twitch
ST = Slow TwitchTyp I ( "röda", "långsamma" )
Är långsamt oxidativa och långsamma. Dessa muskler är röda på grund av hög halt av myoglobin oc
Nu skrev du ju fel Jonas, FTx som är snabbast måste väl ändå vara mer lämpad på 100m än FTa.
FT = Fast Twitch
ST = Slow Twitch
Typ I ( "röda", "långsamma" )
Är långsamt oxidativa och långsamma. Dessa muskler är röda på grund av hög halt av myoglobin oc
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 15:58Trådskaparen skrev snabba och långsamma muskler.
Kanonbra informativ överskrift. (t+)
Jonas har Ftx, Markus ej.
Då min minst dåliga distans var 400 meter så hade Jonas Ftx passat in.
Trådskaparen skrev snabba och långsamma muskler.
Kanonbra informativ överskrift. (t+)
Jonas har Ftx, Markus ej.
Då min minst dåliga distans var 400 meter så hade Jonas Ftx passat in.