Quote from Guest on 8 February 2012, 15:51Blir inte klok på vad som utvecklar en bäst för att bli en bättre långdistanslöpare (syftar framförallt på Marathondistans). Har flera gånger läst/hört att om ska du bli en bättre långdistanslöpare så är det långdistanspass som du nästintill uteslutande s
Blir inte klok på vad som utvecklar en bäst för att bli en bättre långdistanslöpare (syftar framförallt på Marathondistans). Har flera gånger läst/hört att om ska du bli en bättre långdistanslöpare så är det långdistanspass som du nästintill uteslutande s
Quote from Jonny Persson on 8 February 2012, 16:01Ska du bli en snabb långdistanslöpare är det i min värld mycket bättre att variera träningen än att bara köra långt. Hög mängd och varierad träning brukar vara ett bra recept för att bli en snabbare långdistanslöpare.
Ska du bli en snabb långdistanslöpare är det i min värld mycket bättre att variera träningen än att bara köra långt. Hög mängd och varierad träning brukar vara ett bra recept för att bli en snabbare långdistanslöpare.
Quote from Funbeat user on 8 February 2012, 16:03Allt det nämnda, och en hel del till. Men jag är övertygad om att många kan skriva under på att det är distans- och långdistanspassen som utgör den absolut viktigaste basen i en långdistanslöpares träning. Dina backpass, intervallpass (långa intervaller),
Allt det nämnda, och en hel del till. Men jag är övertygad om att många kan skriva under på att det är distans- och långdistanspassen som utgör den absolut viktigaste basen i en långdistanslöpares träning. Dina backpass, intervallpass (långa intervaller),
Quote from Funbeat user on 8 February 2012, 16:39Gör vad Buud gör 🙂
Gör vad Buud gör 🙂
Quote from Funbeat user on 8 February 2012, 17:03= spring uppför Gesundaberget ett par gånger i veckan!
= spring uppför Gesundaberget ett par gånger i veckan!
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 07:58....och som ett brev i inkorgen kommer: www.runnersworld.se/artiklar/loparprofilen-jonas-buud.htm
....och som ett brev i inkorgen kommer: http://www.runnersworld.se/artiklar/loparprofilen-jonas-buud.htm
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 08:23Oj vad han tränar likt min man. Fast han ligger högre i milen förstås.
Oj vad han tränar likt min man. Fast han ligger högre i milen förstås.
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 11:36Din man eller Jonas B?
Din man eller Jonas B?
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 12:55Jonas Buud tränar likt hur maken tränar, fast maken ligger inte alls lika högt i antal mil per vecka. Fast han har ju inte som ambition att vinna medaljer heller.
Jonas Buud tränar likt hur maken tränar, fast maken ligger inte alls lika högt i antal mil per vecka. Fast han har ju inte som ambition att vinna medaljer heller.
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 13:02Kjell-Erik Ståhl kan också vara en förebild. Även han orienterare som gick över till marathon. Han tränade mycket på stigar i skogen om jag minns rätt.
Kjell-Erik Ståhl kan också vara en förebild. Även han orienterare som gick över till marathon. Han tränade mycket på stigar i skogen om jag minns rätt.