Quote from Elias Engqvist on 9 August 2012, 13:06Man måste naturligtvis välja skor efter underlag - Jag springer oftast 2 pass/vecka helt i terräng. Jordstigar/obanat/grusstigar lite blandat. På vintern tar jag då antingen metalldubbade VJ Bold eller hårdgummidubbade Inov8 XTalon - inte bara för halkris
Man måste naturligtvis välja skor efter underlag - Jag springer oftast 2 pass/vecka helt i terräng. Jordstigar/obanat/grusstigar lite blandat. På vintern tar jag då antingen metalldubbade VJ Bold eller hårdgummidubbade Inov8 XTalon - inte bara för halkris
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 14:15funkar även att sätta på broddar på vanliga träningsskor, jag sprang med dem i vintras och funkade utmärkt, även när man springer på asfalt
funkar även att sätta på broddar på vanliga träningsskor, jag sprang med dem i vintras och funkade utmärkt, även när man springer på asfalt
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 14:29Hej,
Den typen av spikskor är ju konstruerade enbart för att springa grymt snabbt på bana. Jättelätta, inget uppbyggda, ingen dämpning, väldigt tunnt material.
Så det är ju ingenting som du ska köra mängdträning med, både du och skorna slits snabbt. Min
Hej,
Den typen av spikskor är ju konstruerade enbart för att springa grymt snabbt på bana. Jättelätta, inget uppbyggda, ingen dämpning, väldigt tunnt material.
Så det är ju ingenting som du ska köra mängdträning med, både du och skorna slits snabbt. Min
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 15:20Så j-a dålig är väl inte sommaren så ni måste börja diskutera dubbskor redan nu? Snälla... 🙂
Så j-a dålig är väl inte sommaren så ni måste börja diskutera dubbskor redan nu? Snälla... 🙂
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 15:32Nej, kan vi inte snacka skidor istället? Jag längtar redan! BILD:http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-merv/shades.gif
Nej, kan vi inte snacka skidor istället? Jag längtar redan! BILD:http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-merv/shades.gif
Quote from Elias Engqvist on 9 August 2012, 15:39Snöskor är ett annat alternativ...
Snöskor är ett annat alternativ...
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 16:13Jag hade en kompis som sprang i spikskor på snö och is. Han fick en stressfraktur i smalbenet. Ingen vidare dämpning i en spiksko.
Jag hade en kompis som sprang i spikskor på snö och is. Han fick en stressfraktur i smalbenet. Ingen vidare dämpning i en spiksko.
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 19:06Att slippa en massa dämpning är lite av grejjen faktiskt eftersom jag numera bara springer i minimalist-skor. När det inte är total ishalka kör jag nog med mina vanliga Vibram/NewBalance. Tanken var att spikes kanske skulle bli perfekta i ett grusat motio
Att slippa en massa dämpning är lite av grejjen faktiskt eftersom jag numera bara springer i minimalist-skor. När det inte är total ishalka kör jag nog med mina vanliga Vibram/NewBalance. Tanken var att spikes kanske skulle bli perfekta i ett grusat motio
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 19:40Jag springer också minimalistiskt och har nu laddat upp med ett par Icebug Anima BUgrip inför vintern. Har inte haft anledning att använda dem än, tack och lov, men var glatt överraskad över hur lätta och smidiga de kändes när jag kutade runt i butiken :-
Jag springer också minimalistiskt och har nu laddat upp med ett par Icebug Anima BUgrip inför vintern. Har inte haft anledning att använda dem än, tack och lov, men var glatt överraskad över hur lätta och smidiga de kändes när jag kutade runt i butiken :-
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 22:03Jag har de här skorna:
http://www.inov-8.com/New/Global/Product-View-Oroc-280.html?L=26
Vansinnigt sköna!
Förra vintern sprang jag med ett par dubbade icebug men de har gått sönder. Jag tyckte om dem för övrigt, men kvaliteten kändes inte så bra med t
Jag har de här skorna:
http://www.inov-8.com/New/Global/Product-View-Oroc-280.html?L=26
Vansinnigt sköna!
Förra vintern sprang jag med ett par dubbade icebug men de har gått sönder. Jag tyckte om dem för övrigt, men kvaliteten kändes inte så bra med t