Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Grymt, ser fram emot funbeat surfande även på söndagkväll framöver. Bra Olle, mera epi-serverar och molntjänster.;)

mvh d

Helt klart förvirrande att alla ritade Internet som ett moln och att sen någon kom på cloud computing / cloud storage... Dags att sluta rita Internet som ett moln anser jag 🙂

Jag har aldrig rört aspx men jag är rätt säker på att memcached funkar bra änd

Forumet? Då jag reggar mina intervaller står övriga fb stilla en kvart!

Gör färre intervaller 🙂

Alla blir såklart lidande om servern får jobba, jag bara antog att den stora trafiken ligger på forumen. Jag tex läser några 100 trådar om dagen och har svårt att tro att ens de värsta motionärerna lägger in så många pass på en d

Kanoners Olle! Jag gissade att långsamheten berodde på att vi blivit så många funbeatare. Och det är ju egentligen positivt. Tack för att du ordnar till allt så bra! 🙂

Ojdå, här svaras det snabbt.
Ursäkta om jag var otydlig, menade givetvis Amazon EC2, då behöver man inte köpa in hårdvara och vänta på att få den levererad utan bara skala upp den till det antal maskiner som krävs. Bara ett tips, var inte min mening att s

Vän av ordning träder in:

Molnet och internet är inte samma sak

En av grundtankarna med molnet är att om du skrivit en applikation korrekt för molnet så skall du kunna skala upp den på en kaffekvart....

Det är en sanning med modifikation men den app j

Större dator = man får in mer internet i datan. Det rekommenderar jag alla mina kunder.

(Bra förklaring Magnus!)

liten korrigering från mitt inlägg tidigare: utan bilder blir nerladdningsstorleken oftast mellan 120 - 200 kb.

Tack, då behöver man inte gå upp 5:30 för att få lugn o ro på funbeat.