Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan man skala ut applikationen på två fysiska maskiner för att få bättre prestanda så går det ju att skala ut den på två virtuella maskiner, eller hur? Detta utan att veta någonting om koden alls, eller?

Hoppas ingen blev trött/arg/skrattfärdig angående

Kul, har inte upplevet så stora problem. En fundering, hur finansieras servern? Om inte "pengar in och pengar ut" fungerar på sikt så överlever inte Funbeat. Själv tycker jag att siten är för bra för att stängas.

Om det är det spondrade länkar bekostar så go for it! Jag behöver inte tycka de är vackra för att förstå nyttan med dem 🙂

(t+) Instämmer med Fredrik

Betalar gärna och på köptet kanske få en snabbare applikation plus slippa reklam....

+1 pengar till funbeat

(t+) Instämmer med Magnus

Jag tror det finns en hel del stängda betalande företagsgrupper som ni inte ens tänka på här på Funbeat.

Är det inte 110000 på forumet?

jag läser hellre reklamen än får ännu fler fakturor att hantera..

Olle,

vad är det som tar slut? CPU, minne, disk I/O, nät?

Hur ser arkitekturen ut? Går det enkelt att skala till flera servrar? Till större server med fler core?

Det är roligt at Funbeat blivit så populärt men ibland går det löjligt segt.

Som någon nä

Jättekul med uppgraderingar! I den mån det inte är företagshemligheter skulle jag också tycka det var kul att få veta lite vad det är för arkitektur som driver sajten...

Angående pengar vill jag naturligtvis också ha Funbeat kvar! Jag tror dock inte att