Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSom nybörjare - cykelklubb eller …
You need to log in to create posts and topics.

Ska ut med Lygnens Vänner för första gången imorgon. Kul!

Någon som vet nån bra cykelklubb för nybörjare i Malmö? Har hittat Husie och en på Augustenborg men väldigt lite info på deras hemsidor.

Cyklisten.

lvg finns det ju alltid en massa, men skit i klubbarna och vänta på Onsdagsspurten med solde. http://www.teamsolde.se skitkul koncept där många olika sorters cyklister träffas och kör efter egen förmåga. Tävlingscyklister, mtb cyklister och motionärer. Så det bl

Lär h*n sig något om cykel&cykelträning där eller är det mest för att det är kul att "vinna" en spurt på en vanlig trafikerad landsväg?

Jag var ute med Lygnens Venner för första gången i lördags, första gången med klubben och första gång med en klubb överhuvudtaget.

Gamla gubbar, som jag. Lite svårt i klungcykling när alla har så olika cyklar nu på vintern. Man lär sig att cykla i grupp

cykla i grupp och fika i grupp cykelklubb har alla fördelar

Det var ingen gruppfika, men klubbmedlemmarna kommer från överallt i Göteborg, så jag tror inte att det finns en klubblokal. Nästa vecka blir det fika (inplanerat i rutan), men inte i klubblokal.

Jo TeamSolde har jag funderat på länge, när drar ni igång med onsdagsspurten? Och visst hade ni ett tjejgäng som cyklade på söndagar?

Camilla - sorry att jag kapar din tråd lite....Men här kommer ett tips som jag precis kom på, finns ett forum/mailing-lista som heter Bimbobikers. Man går med i mail-listan, sen lägger man ut att man vill ha sällskap den o den dagen..o tiden..etc. De fles