Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSover dåligt efter långpass
You need to log in to create posts and topics.

12

Natten efter långpass, som för mig ligger mellan 17 och 25 km, sover jag uruselt. Har svårt att somna in och vaknar ideligen när jag väl somnat. Problemet uppstår även om passet är genomfört dagtid, dvs många timmar innan sänggåendet. Nån som stött på det

Om du blir illamående kanske du tar ut dig ganska mycket? Om du då inte äter och dricker, så blir det inte bättre.

Ta det lugnare, ät och drick när du kommer hem.

Så kan det vara för mig ibland. Jag både äter och dricker noga och mycket och tar oftast en kortare promenad på em. efter ett långpass (12-20km).

Har ingen förklaring till varför det blir ibland och ibland inte...

För mig blir det efter att jag kört mina 3-tim spinningpass. Känns som om kroppen är på högvarv. Vet inte vad det kan bero på men jag tror att för min del så är det ett väldigt tufft pass så det blir jobbigare återhämtning.

Jag få en liknande reaktion (i

Tycker att du egentligen besvarar dina frågor själv. Ta med dej lite juice el dyl så att du inte töms helt på energi. Då kommer du ha ork att känna hunger o törst när du kommer hem.

Jo jag insåg när jag började skriva att det antagligen är en fråga om energi- och vätskeintag. Får prova att ha med mig lite och fylla på trots att jag inte känner att jag behöver.

Natten efter ultralopp sover jag alltid dåligt - tror det är ganska vanligt.
Om loppet går på natten sover man också dåligt - den natten 🙂

Jag har samma problem. Mår illa efter långpass. Sov väldigt dåligt efter Stockholm halvmarathon i höstas. Dock var jag noga med energi och vätskeintaget innan tävlingen. Under denna tävling var jag också jättenoga med att dricka vid varje vätskekontroll.

När jag tagit ut mig riktigt ordentligt efter ett lopp så kan jag också ha svårt att sova bra natten efteråt, men dock sällan efter ett "vanligt" långpass då jag inte tar ut mig på samma sätt. Jag tror helt enkelt att du kanske tar ut dig lite väl mycket

Lars-Åke Svensk..!!!!!!..tack ska du ha för den fempoängaren....hehehehe...Tänk ändå vad några små ord kan ge glädje. Hoppas det kommer andra liknande så att man får skratta mera. Det där var ju ändå toppeninlägget i denna tråden...!!??

12