Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 11:37Mekaniken sitter i spurtklossen.
Mekaniken sitter i spurtklossen.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 11:40Speedplay:
"Knee-friendly, non-centering free float." ... hmm, inte dumt. Dessa gamla knä skulle uppskatta det.
Särskilt dyrt var det inte. Andra pedaler i hygglig kvalitet kommer upp i det eller bra nära.
Speedplay:
"Knee-friendly, non-centering free float." ... hmm, inte dumt. Dessa gamla knä skulle uppskatta det.
Särskilt dyrt var det inte. Andra pedaler i hygglig kvalitet kommer upp i det eller bra nära.
Quote from Kerstin Söderquist on 17 February 2010, 12:03vad e skillnaden mellan Speedplay och Shimano, SPD-SL pedaler?
vad e skillnaden mellan Speedplay och Shimano, SPD-SL pedaler?
Quote from Berit Bengtson on 17 February 2010, 12:43Markus Ekendahl skrev:
> Det jag reagerade på när jag såg Speedplay var att de har
> ganska liten anläggningsyta mot skon/foten men det kanske
> inte spelar någon roll om man köper en styv sko?och
Saman Rashid undrade:
> vad e skillnaden mellan Spee
Markus Ekendahl skrev:
> Det jag reagerade på när jag såg Speedplay var att de har
> ganska liten anläggningsyta mot skon/foten men det kanske
> inte spelar någon roll om man köper en styv sko?
och
Saman Rashid undrade:
> vad e skillnaden mellan Spee
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 13:08Finns det inget diagram som visar exakt hur stor anliggningsyta som de olika klossarna har?
Finns det inget diagram som visar exakt hur stor anliggningsyta som de olika klossarna har?
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 13:17Har ni några erfarenheter angående hur lätt det är att koppla ur sig ur pedalerna. Jag är lite handikappad på så sätt att muskeln som normalt vrider foten så att den kopplas ur är borttagen och används till annat på mitt högra ben. Jag har shimano spd sl
Har ni några erfarenheter angående hur lätt det är att koppla ur sig ur pedalerna. Jag är lite handikappad på så sätt att muskeln som normalt vrider foten så att den kopplas ur är borttagen och används till annat på mitt högra ben. Jag har shimano spd sl
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 13:40Jag har inte klart för mig just hur stor ytan är i dessa SPD-SL och liknande konstruktioner.
Klossen, åtminstone framtill, ligger under ytan. Eller finns det något i konstruktionen jag inte ser. Det ser ut som det är den bakre delen som bjuder på en yta
Jag har inte klart för mig just hur stor ytan är i dessa SPD-SL och liknande konstruktioner.
Klossen, åtminstone framtill, ligger under ytan. Eller finns det något i konstruktionen jag inte ser. Det ser ut som det är den bakre delen som bjuder på en yta
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 15:34Ett skäl att ha pedaler som man trycker fast skon i, på en MTB är att rundtrampet gör att kraften till hjulet blir jämnare, vilket är viktigt på underlag med begränsat grepp.
Ett skäl att ha pedaler som man trycker fast skon i, på en MTB är att rundtrampet gör att kraften till hjulet blir jämnare, vilket är viktigt på underlag med begränsat grepp.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 23:06Samt att man får med sig hojen över hinder lättare och att man kan hålla kvar pedalerna under fötterna. Det blir inte lika många olyckor om man sitter fast.
Samt att man får med sig hojen över hinder lättare och att man kan hålla kvar pedalerna under fötterna. Det blir inte lika många olyckor om man sitter fast.
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 06:46Speedplay:
Mekaniken sitter i skorna. Får den plats i MTB skor? Rent konkret, sitter mekaniken i skor på ett sådant sätt att man kan gå i dem?
Nu när jag tänker efter, försöker jag komma på sista gången jag behövde gå i skorna. Ja, nu minns ja, ICA-buti
Speedplay:
Mekaniken sitter i skorna. Får den plats i MTB skor? Rent konkret, sitter mekaniken i skor på ett sådant sätt att man kan gå i dem?
Nu när jag tänker efter, försöker jag komma på sista gången jag behövde gå i skorna. Ja, nu minns ja, ICA-buti