Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 17:12Både Speedplay och Time har stor float i flera modeller.
Jag förstår inte varför någon går omkring i cykelskor och skorna är till för att användas vid cykling.
Det är bekvämare att gå runt i flip-flops.
Både Speedplay och Time har stor float i flera modeller.
Jag förstår inte varför någon går omkring i cykelskor och skorna är till för att användas vid cykling.
Det är bekvämare att gå runt i flip-flops.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:03Ja, om du inte förstår det så finns det nog inte mycket hopp för att du ska förstå nåt alls. Men det är iofs inget nytt...
Ja, om du inte förstår det så finns det nog inte mycket hopp för att du ska förstå nåt alls. Men det är iofs inget nytt...
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:07Du får bättre grepp med spikskor.
Du får bättre grepp med spikskor.
Quote from Bertil Nolheim on 27 March 2011, 18:09Jag cyklar racer med SPD (fast just nu har jag eggbeaters) och bra MTB-skor.
Det är mycket bättre för mig eftersom jag pendlar till jobbet och går 500 m med yngsta killen till skolan.
Nu börjar han iofs vilja gå själv, så kanske det är dags för racerped
Jag cyklar racer med SPD (fast just nu har jag eggbeaters) och bra MTB-skor.
Det är mycket bättre för mig eftersom jag pendlar till jobbet och går 500 m med yngsta killen till skolan.
Nu börjar han iofs vilja gå själv, så kanske det är dags för racerped
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:10Och du cyklar förstås runt med spikskor och flipflops? Flipflops för att snabbt ta på dig när du ska av cykeln, och sen byter du snabbt till spikskor när du ska få bra grepp på pedalen? Eller så kanske du har växt fast med fötterna i pedalerna så att du s
Och du cyklar förstås runt med spikskor och flipflops? Flipflops för att snabbt ta på dig när du ska av cykeln, och sen byter du snabbt till spikskor när du ska få bra grepp på pedalen? Eller så kanske du har växt fast med fötterna i pedalerna så att du s
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:14Japp, jag har cyklat med flip-flops.
Spikskor känns lite överdrivet med tanke på risken för punktering när man sparkar på däcken.
Japp, jag har cyklat med flip-flops.
Spikskor känns lite överdrivet med tanke på risken för punktering när man sparkar på däcken.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:37Racerskor/-pedaler är bättre i ALLT, utom att gå i (H)
Om man aldrig behövde kliva av en MTB, så skulle det vara bäst även där.
Racerskor/-pedaler är bättre i ALLT, utom att gå i (H)
Om man aldrig behövde kliva av en MTB, så skulle det vara bäst även där.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 22:37Jag hörde att Andy Schleck skippar SPD-SL till förmån för SPD i TdF, nu kommer AS garanterat slå Contador oavsett hur mycket kalventrecote han käkat.
Jag hörde att Andy Schleck skippar SPD-SL till förmån för SPD i TdF, nu kommer AS garanterat slå Contador oavsett hur mycket kalventrecote han käkat.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 22:43Du verkar ha hört fel.
Du verkar ha hört fel.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 09:54OK kanske det var kalvfilé då...
OK kanske det var kalvfilé då...