Quote from Guest on 4 April 2011, 13:12Jag är en glad cykelnybörjare som har en fundering på relationen mellan spinningträning och landsvägscykling.
Vad jag har förstått så är det effektivaste att hela tiden eller nästan hela tiden sitta ner när man cyklar landsväg. Vid spinning tillbringar m
Jag är en glad cykelnybörjare som har en fundering på relationen mellan spinningträning och landsvägscykling.
Vad jag har förstått så är det effektivaste att hela tiden eller nästan hela tiden sitta ner när man cyklar landsväg. Vid spinning tillbringar m
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:22Hvorfor skal alt gjøres til et enten eller. En landsvegsykler står bare opp (som oftest) i bratte motbakker , eller når han spurter, eller strekke på benene.
Det viser seg at pulsen stiger 4-5 slag når en står opp i forhold til å sitte.Ellers så blir en
Hvorfor skal alt gjøres til et enten eller. En landsvegsykler står bare opp (som oftest) i bratte motbakker , eller når han spurter, eller strekke på benene.
Det viser seg at pulsen stiger 4-5 slag når en står opp i forhold til å sitte.
Ellers så blir en
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:29Är med i dina funderingar Marcus (NPNG kanske inte tänker på att spinningpassen på gym är ledda av instruktörer som tjatar om "position 1, 2 och 3 osv.", dvs. olika stå positioner som ingår i deras program).
Jag brukar - de få gånger jag spinner - säga ti
Är med i dina funderingar Marcus (NPNG kanske inte tänker på att spinningpassen på gym är ledda av instruktörer som tjatar om "position 1, 2 och 3 osv.", dvs. olika stå positioner som ingår i deras program).
Jag brukar - de få gånger jag spinner - säga ti
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:41Du har rett. det tenkte jeg ikke på. De ganger jeg "slenger" med klubben på felles spinning kjører jeg altid mitt eget løp. Men de kjenner meg, så de holder kjeften. 🙂
Du har rett. det tenkte jeg ikke på. De ganger jeg "slenger" med klubben på felles spinning kjører jeg altid mitt eget løp. Men de kjenner meg, så de holder kjeften. 🙂
Quote from Lars Mörrby on 4 April 2011, 13:51Håller inte riktigt med Anders.
Jag står i princip aldrig upp på cykeln ute, men när jag kör spinning blir det ganska mycket stående. Ute tränar jag mest distans och spinningen är intervall för att bygga styrka och VO2Max. Dessutom kan deltagarna inte fu
Håller inte riktigt med Anders.
Jag står i princip aldrig upp på cykeln ute, men när jag kör spinning blir det ganska mycket stående. Ute tränar jag mest distans och spinningen är intervall för att bygga styrka och VO2Max. Dessutom kan deltagarna inte fu
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:22Det är svårt att spinna med benen om man står upp.
Det är svårt att spinna med benen om man står upp.
Quote from Lars Mörrby on 4 April 2011, 14:29Man får köra spin-rock David.
(Favoriten är nog Enter Sandman m Metallica)
Sedan måste man inte stå hela backen - bara man står i början så folk tvingas skruva på rätt motstånd. Har i bland kör backar sittande, men det syns direkt i pulskurvan efteråt
Man får köra spin-rock David.
(Favoriten är nog Enter Sandman m Metallica)
Sedan måste man inte stå hela backen - bara man står i början så folk tvingas skruva på rätt motstånd. Har i bland kör backar sittande, men det syns direkt i pulskurvan efteråt
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 15:30Det är väl en smaksak, att stå eller inte stå, men det jag tycker är patetiskt är när instruktören anmodar ståövningar där t.ex. arslet är bakom sadeln, eller man ska stå rak som en fura nära styret, för det är inget jag kan identifiera som något som har
Det är väl en smaksak, att stå eller inte stå, men det jag tycker är patetiskt är när instruktören anmodar ståövningar där t.ex. arslet är bakom sadeln, eller man ska stå rak som en fura nära styret, för det är inget jag kan identifiera som något som har
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 15:33Då borde de ha riktiga sadlar.
Då borde de ha riktiga sadlar.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 15:56Räcker det inte att själv kallas "ett riktigt arsel"?
Räcker det inte att själv kallas "ett riktigt arsel"?