Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:44Jag kör ganska mycket spinning. 2-4ggr per vecka under vintern.
Mycket bra intervallbaserad träning! Liknar inte cykel speciellt mycket med är en mycket bra träningsform under vintern.
Man måste däremot kombinera med muskelträning för ben och bål.
Vi
Jag kör ganska mycket spinning. 2-4ggr per vecka under vintern.
Mycket bra intervallbaserad träning! Liknar inte cykel speciellt mycket med är en mycket bra träningsform under vintern.
Man måste däremot kombinera med muskelträning för ben och bål.
Vi
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:21Går det inte att spinna på gym utan att delta i ett organiserat pass?
Går det inte att spinna på gym utan att delta i ett organiserat pass?
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:24Oskar, kan du tipsa om några SATS-pass? Har själv inte riktigt hittat rätt ännu...
Oskar, kan du tipsa om några SATS-pass? Har själv inte riktigt hittat rätt ännu...
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:26Oftast inte. Kan inte minnas mig ha sett någon cykel utanför spinnsalen?
Är det för flåsets skull går det rätt bra med crosstrainer också.
Edit: Kommentaren till Jonas. Jag var inte tillräckligt snabb.
Man kan ju köra sitt eget race på ett spinningpass oc
Oftast inte. Kan inte minnas mig ha sett någon cykel utanför spinnsalen?
Är det för flåsets skull går det rätt bra med crosstrainer också.
Edit: Kommentaren till Jonas. Jag var inte tillräckligt snabb.
Man kan ju köra sitt eget race på ett spinningpass oc
Quote from Lars Mörrby on 5 April 2011, 09:59På mitt gym finns en Monark Ergometercykel tillsammans med löpbanden, alla gymcyklar och crosstrainers.
Annars är väl en trainer till den vanliga racern ett bra alternativ om man vill cykla själv. då får man ju faktiskt en cykel som passar en betydligt
b
På mitt gym finns en Monark Ergometercykel tillsammans med löpbanden, alla gymcyklar och crosstrainers.
Annars är väl en trainer till den vanliga racern ett bra alternativ om man vill cykla själv. då får man ju faktiskt en cykel som passar en betydligt
b
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 10:01Thomas, är det på F&S i Göteborg, Johanneberg månne? Jag brukar gå på intensivpassen på tisdagar (dock inte idag eftersom jag känner mig lite krasslig).
Thomas, är det på F&S i Göteborg, Johanneberg månne? Jag brukar gå på intensivpassen på tisdagar (dock inte idag eftersom jag känner mig lite krasslig).
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 14:13Jag är inte sugen på Torsk utan håller mig till näbbgäddorna.
Jag är inte sugen på Torsk utan håller mig till näbbgäddorna.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 14:59Hötorget tisdag lunch gillar jag. Intervaller cykellikt.
Finns även en kille på Odenplan som jag tapat namnet på, tisdag-onsdag samt ett helgpass som är grym.
Hötorget tisdag lunch gillar jag. Intervaller cykellikt.
Finns även en kille på Odenplan som jag tapat namnet på, tisdag-onsdag samt ett helgpass som är grym.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:52Marcus - nästan rätt! Johanneslust (jaja det är iofs i Malmö).
Lite kul att det är samma pass på tisdagar. Har nog aldrig varit så trött i benen som ikväll efter ett spinnpass. Har man kycklingben så.....
Marcus - nästan rätt! Johanneslust (jaja det är iofs i Malmö).
Lite kul att det är samma pass på tisdagar. Har nog aldrig varit så trött i benen som ikväll efter ett spinnpass. Har man kycklingben så.....
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 09:59Testade att sitta ner på hela gårdagens spinningpass. Klart annorlunda upplevelse ansträngningsmässigt än att växla mellan att stå och sitta. Tar på annat sätt i benen där samma muskler får anstränga sig hela tiden utan att vila. Pulsen går kanske inte up
Testade att sitta ner på hela gårdagens spinningpass. Klart annorlunda upplevelse ansträngningsmässigt än att växla mellan att stå och sitta. Tar på annat sätt i benen där samma muskler får anstränga sig hela tiden utan att vila. Pulsen går kanske inte up