Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSpinning som cykelträning
You need to log in to create posts and topics.

Ni har aldrig funderat i banorna att spinning inte i första hand är avsett som bästa möjliga träning för cyklister?
Kan rekommendera vägarna för bättre kompetens på det området. Så slipper ni bli så upprörda över att spinnpassen inte är anpassade efter ju

Jag tror inte att instruktörerna har blivit feta på grund av mig.

Det har jag absolut funderat över Thomas, därav min fråga! Nu är det ju så att det är lite jobbigt att cykla ute en stor del av året i det här landet, och om man då vill vara inomhus och spinna kan det vara bra att veta hur man får ut maximalt av träninge

Thomas, att någon är upprörd är en överdriven tolkning tycker jag. Sedan finns flera skäl till att man hakar på ett spinningpass, t.ex. om det är kallt, snö och is ute (jag är inte tillräckligt hardcore-cyklist för att träna ute då); senast var det emelle

Marcus - det var öht inte riktat mot dig. Frågan är i högsta grad relevant

Anders - uttrycket patetiskt tyder på en viss sinnesrörelse
Edit: I annat fall har jag väl fel

David - jag tror du är en "smyg"-spinnare av stora mått! Peruk, lösmustasch o solgl

Thomas, det jag mest tycker är patetiskt är att jag som är rejält förkyld tvingas hålla mig från cykeln - och alla andra fysiska aktivtieter - nu när det är strålande väder ute och i stället sitter och jiddrar på nätet. Så visst finns det sinnesrörelser.

Ibland wobblar jag
BILD:http://www.sportfiskeprylar.se/bilder/artiklar/zoom/03202527r_2.jpg

Håll i styret med båda händerna så kanske du kan motverka wobblandet?

David: Innen fiskespråket kalles de du har avbildet for spinnere. Og de brukes ofte i forbindelse med fy-ordet: ShimaNO.

Her er woblere: BILD:http://www.effektlageret.dk/graphics/products/15051_m.jpg

Spinning är ändå i rätt härad. 1-2-3-grejer trodde jag nästan alla hade lagt av med, liksom att stå och sno i kadens uppåt 120. Det brukar dock vara förvånansvärt jobbigt att cykla på riktigt efter att ha varit kung på marathonspinningen på vintern ;).