Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Är ganska ny med min gf-305 och tycker den fungerar utmärkt. Däremot vill jag gärna bemästra programmen, både sport-tracks och traningcenter. Jag vet att många här talar sig varma för S-T. Vad är bra förutom att man kan följa sin runda och se tider. Som d

Kanske är en självklarhet men nu har jag hittat en del av det jag sökte. Nåväl, kanske det underlättar för någon annan som läser tråden iaf. Nu har jag hittat lite mer funktioner så som puls och fart i S-T. Under inställningar-rutter-detaljer och varvdeta

Finns en del godbitar på:

http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/

"Elevation Correction" känns nästan som ett måste (korrigerar höjden utifrån en databas som vet elevationen utifrån positionen)

"Swedish Map Providers" ger möjlighet att vis

När man har hämtat hem och sparat var lägger jag plugins då?
Grymt oteknisk
TT

Jag har för mig att det egentligen inte spelar någon roll men det finns en katalog under SportTracks som heter Plugins, jag brukar skapa en underkatalog döpt efter den plugin jag ska installera och kopiera in den där, sedan är det bara att dubbelklicka på

Tack Thomas. Ska kolla om jag klarar det.

TT

Hojta till annars så ska jag försöka förklara utförligare, borde inte vara några problem

"Swedish_MapProvider" är en bra plugin som gör att man får hitta.se:s och Eniros kartor + flygfoton som tillval

Elevation correction pluginen låter intressant, men filerna den laddar ner för att få höjddata har tydligen bytt plats på internet så pluginen fungerar inte för nya användare innan den har uppdaterats för att ta hänsyn till detta.

Det finns en workaround

Ahh, GULD, bra tips! Även jag hade strul med plug-in så det blir till att jobba vidare med det senare.

12